Have - 400m2 - overskydende græs.

Hej , vi har en have på ca 450 m2, pt har jeg en akku plæneklipper med 2 batterier uden spreder der lige kan klare opgaven så længe jeg holder græsset nede regelmæssigt, men jeg fylder ca en papirsæk for hver gang jeg slår græs, og uden trailer og sjælden haveaffald afhentning er det lidt trættende at køre på genbrugspladsen hver uge.

Spørgsmålet går på om hvordan man slipper for at lave så lidt så muligtj med det overskydende græs, bør man investere i en åben eller lukket kompostbeholder eller skal jeg simpelthen droppe akku klipperen og investere i en benzin med spreder?

Kan en kompostbeholder overhovedet håndtere disse mængder uden at den skal fylde en trampolin?

Fordele og ulemper samt egne erfaringer modtages gerne 

 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af bilingual på 14-07-2015 20:43

Hej , vi har en have på ca 450 m2, pt har jeg en akku plæneklipper med 2 batterier uden spreder der lige kan klare opgaven så længe jeg holder græsset nede regelmæssigt, men jeg fylder ca en papirsæk for hver gang jeg slår græs, og uden trailer og sjælden haveaffald afhentning er det lidt trættende at køre på genbrugspladsen hver uge.

Spørgsmålet går på om hvordan man slipper for at lave så lidt så muligtj med det overskydende græs, bør man investere i en åben eller lukket kompostbeholder eller skal jeg simpelthen droppe akku klipperen og investere i en benzin med spreder?

Kan en kompostbeholder overhovedet håndtere disse mængder uden at den skal fylde en trampolin?

Fordele og ulemper samt egne erfaringer modtages gerne 

 

 

Jeg samler intet af mit græs op. Det får lov til at gøde der hvor det kommer fra.  Det skal så siges min plæne er ca 10 gange så stor som din. 

Kan du ikke bare lade være og sætte opsamleren på, så plejer de og blive omdannet til en klipper med bioklip ???  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Som Nitter skriver... Hvorfor I alverden samler du det op?
Nu skriver du regelmæssigt... Er det en gang om ugen? I så fald er det altså også for lidt. En plæne skal, efter min overbevisning slås hver 3. dag på denne her årstid. Ellers kan jeg godt forstå, hvis der ligger bunker af græs, når du har slået den :-)
Skrevet af aaroe på 14-07-2015 23:07
Som Nitter skriver... Hvorfor I alverden samler du det op?
Nu skriver du regelmæssigt... Er det en gang om ugen? I så fald er det altså også for lidt. En plæne skal, efter min overbevisning slås hver 3. dag på denne her årstid. Ellers kan jeg godt forstå, hvis der ligger bunker af græs, når du har slået den :-)

 

Hver 3. dag???   

Er det en golfbane du har?

En gang om ugen er rigeligt for normale haveejere.

 

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har min robotplæneklipper, det er bioklip og det fungere fint den kører ca 2 gange om ugen..
Jeg har en Stiga park med bioklip, jeg samler aldrig græsset op, men når græsset gror meget kan det være nødvendigt at slå et par gange om ugen, for at der ikke ligger græs tilbage.
Er "skaden" sket og græsset blevet for lang, så det ligger meget græs, så får den en tur en dag eller to efter så er det væk.
Jeg gøder aldrig min græsplæne....

Vi bruger samme system som Je__ns - det er overkommeligt.

Anti-mos-kur: Desuden har jeg gødet 3 gange i løbet af denne sæson, og klippet det i mellemhøjde (altså ikke meget lavt) - så er mosset blevet udkonkurreret af græsset. (IKKE noget med mosfjerner, kemi eller plænelufter)
Jeg synes det ser ud til at virke meget fint - selvfølgelig er der noget mos, men væsentligt mindre. MVH A.


To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis