Udluftning ø40 til ø160 taghætte.

Jeg skal føre udluftning af afløb ud gennem taget via en taghætte.
Udluftningrøret er et standard gråt 40mm plastrør og taghætten er ø160 mm.

Jeg synes ikke jeg kan finde nogen flexslange/overgang som kan løse det.

Nogen ideer til at løse dette?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Thomas78 på 14-07-2015 10:37

Jeg skal føre udluftning af afløb ud gennem taget via en taghætte.
Udluftningrøret er et standard gråt 40mm plastrør og taghætten er ø160 mm.

Jeg synes ikke jeg kan finde nogen flexslange/overgang som kan løse det.

Nogen ideer til at løse dette?

 

Plastrøret er 75mm og ikke 40mm.

Kunne man evt.lave en reduktion fra 160 -> 110 og derefter fra 110 -> 75?

 

Om du kan bruge kloakrør har vvs experten reduktions fra Ø 160 til 110 ca. 60,-  og ved at der også kan fås fra Ø 110 til 75


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.

Nu ved jeg ikke hvad mærke din taghætte er og derfor heller ikke hvordan den er udformet, men da jeg skiftede tag på mit hus for nogle år siden fik jeg nogle reduktionstykker med til mine taghætter.

Jeg ved ikke om de evt. ville kunne passe til din taghætte - hvis det vel at mærke er en taghætte af den klassiske type ... er din taghætte derimod en af de runde i galv. stål, så er der nok ikke andet at gøre end at få en reduktion fra 160->100 og yderligere fra 110->75 og så koble det sammen med plastikrøret via et stykke fleksslange.

http://www.bmc-danmark.com/produkter/universal-tagtilbehoer/tilbehoer-til-udluftning-og-ventilation/multiadaptor-til-isoindsats.aspx

Edit: Jeg mener du kan finde nærmeste forhandler på deres hjemmeside og ellers så forhandler XL og en del lavpristømmerhandler vist Benders, så vidt jeg lige husker - det er ved at være noget tid siden jeg fik skiftet tag ...


Hvis computerspil var skadelige ville vi have en hel generation der rendte rundt i mørke rum og spiste små piller mens de lyttede til monoton musik...

Du behøver ikke at tætne så fantastisk godt når det er en kloakudluftning. Bare stikke den 75 mm op i taghætten, så udlufter det helt ok.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis