problemer med dækning af skade

Hej 

Jeg har haft en råd skade i gulvet og dette er blevet lavet af forsikringen, men det nye gulv har håndværkeren rette op så det er lige men nu kan panelerne ikke nå at dække tapetet, så der er fra 10-40 mm luft fra panelet og op til tapetet og nu vil forsikringen ikke lave dette. de mener man bare skal sætte et næsten 100 mm panel op så dette kan dække og i resten af huset og stuen er der 55 mm paneler 
kan jeg krave at de reparer tapetet og maler ??

vi snakker en stue på 46 m2 hvor de har haft hele gulvet op og lavet nyt .. 
håber i kan hjælpe mig med et svar 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er jo generelt håndværkeren der er et kvaj, det skulle jo ikke være rettet op, men bare lagt som det gamle, dvs. genskabt som det var.

Generelt kan du ikke kræve de laver noget som helst, udover genetablerer det som det var, at håndværkere så har "forbedret" gulvet ved at rette det op, har så givet problemer som ikke er dækket af forsikringen.

Jeg ville tage et højere panel, eller vælge at opsætte nyt tapet og få malet i samme omfang, som selvfølgelig er for egen regning.

Problemet her er håndværkere ikke har udført sit arbejde korrekt desværre.


Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/10492' class='af-profile-link'>Koluda</a> på 14-07-2015 09:55
<p>Det er jo generelt håndværkeren der er et kvaj, det skulle jo ikke være rettet op, men bare lagt som det gamle, dvs. genskabt som det var.



Generelt kan du ikke kræve de laver noget som helst, udover genetablerer det som det var, at håndværkere så har "forbedret" gulvet ved at rette det op, har så givet problemer som ikke er dækket af forsikringen.



Jeg ville tage et højere panel, eller vælge at opsætte nyt tapet og få malet i samme omfang, som selvfølgelig er for egen regning.



Problemet her er håndværkere ikke har udført sit arbejde korrekt desværre.</p>


Ah vil nu mene at din konklusion er temmelig forkert. Det er sådan at når der skal lægges nyt gulv, så er der visse krav der skal opfyldes for at garantien skal være dækkende fra producentens side. Hertil tænker jeg konkret på underlaget, som skal være i plan. Det nytter ikke noget at håndværkeren begynder at lægge gulvet skævt, da han for det første risikere at gulvet knirker, for det andet kan det være svært at få tætte samlinger på langs, hvis underlaget er skævt (især hvis det ikke er Klikgulv).

I den her sag vil jeg mene at håndværkeren går 100% fri.

Mvh. Christian M
 

Forsikringen dækker kun for at få udbedret skaden - ikke forbedringer. Så når man laver en forbedring, så som at rette gulvet op, burde håndværkeren nok have aftalt dette med kunden, så kunden selv kunne vælge om gulvet skulle reetableres, som det var, eller rettes op med dertil hørende ekstraomkostninger.
Altså for lige at få det på plads: gulvet behøver selvfølgelig ikke være i vatter, men derimod skal det være en plan flade. Det nytter jo ikke noget at strøerne synker ned et sted eller 3.

Nu er jeg ansat i et tømrerfirma, som har en hel del forsikringssager for diverse forsikringer.
Hvis vi kommer ud og skal skifte et gulv som bølger derhen ad, så skal vi rette det op så det er plan inden vi lægger nyt. Dette betaler forsikringen altid for.

Mvh. Christian M
 

Ja, men det er jo heller ikke det, som er problemet her. Gulvet er jo dækket. Det er ekstraomkostningerne til udbedring af væggene, som følge af opretningen af gulvet, de ikke vil dække.
Det SKAL genetableres som det var, det er hvad forsikringen dækker, så var der lunker og sprækker fordi underlaget var for skævt, så bliver det nye også sådan, uanset om der er garanti på gulvet eller ej, det skal genetableres som der var, og der var heller ikke garanti.

Et nyt ret gulv med garanti, er altså en forbedring, uanset hvordan du opfatter det.

Har lavet forsikringsskader i over 20 år snart, så kender altså vilkårene, at nogle forsikringen selvskaber så tillader mindre forbedringer er en ting, men at dække tapsering og maling af en stue, for at opfylde kravene for garanti på et gulv, det kender jeg sku ingen forsikringsselskab der vil dække også.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også