HJÆLP! Filt falder ned når jeg maler

Hej!

Jeg har lige sat 80 kvm forgrundet filt op på fuldspartlede gipsvægge og nu hvor jeg begynder at male er der flere steder hvor filten bliver trukket løs.

Jeg har ikke grundet med microdispers og i bagklogskabens lys er det nok det jeg burde have gjort.

 

Hvad gør jeg?? Kan jeg redde det, eller er jeg nødt til at lave det hele om?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til L D S

Er ret sikker på at du må lave det helt om.

Når du ikke har brugt micro-dispers suger pladerne limen til sig, og ikke lige meget alle steder.

Du har jo også spartlet, deri dit problem er jeg overbevist om.

Det er helt sikkert det der er "galt" lavet forkert.

Læs brugsanvisningen om du er i tvivl om hvordan fremgangs måden.


Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
På ugrundet filt kan man male filten over med ekstra klæber. Ved dog ikke om det går an på grundet filt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nå, nu er det hele pillet ned og jeg skal til at grunde.
Er der forskel på resultatet med dyr og billig grunder, så længe det er forankringsgrunder?
Og skal den fortyndes? Der er nemlig mange modstridende svar her på nettet.
Nogen skriver det skal fortyndes ved svagt sugende, andre ved stærkt sugende, andre ved forbehandling før tapet og sidst men ikke mindst skriver nogen at det skal fortyndes ved spartelmasse og andre at det ikke skal fortyndes.
Jeg er forvirret Hvad gør jeg?

Gør som der står på forankringsgrunderen. Der er forskellige typer. Nogle skal fortyndes, nogle skal ikke.

Og husk også at bruge rigelig lim, når du sætter filten op igen. Der skal ret meget til.

Der er også stor forskel på klæberen. Hvad mærke bruger du ?- Brugte engang noget fra JemOgFix, det kunne ikke holde mit tapet i loftet. Så prøvede jeg med danalim det var godt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 

Jeg har spartlet,grundet med microdispers og opsat miljøvæv i hele mit sommerhus.

Jeg brugte Home medium sandspartel ( XL-byg ), microdispers fra Onkel Harald og Dana vævlim. Og fik et godt resultat ud af det - det hænger fast . Har dog ikke prøvet på loftet - det er profillofter.

http://www.harald-nyborg.dk/p8581/d...grunder-5l

http://www.xl-byg.dk/produkter/mali...-liter.htm

http://www.10-4.dk/varer/maling/ind...12-8297228

Miljøvæv kan vist godt sammenlignes med filt.

Men vigtigt - spar endeligt ikke på limen, der skal bruges meget - der må ikke være det der ligner tørre pletter. Som nævnt tidligere i tråden.

Jeg fortyndede forankringsgrunderen 50/50 med vand - spartelmassen suger en del.

Og et lille tip :

Brug en rulle til forankringsgrunderen - så kan du køre en lille " pølse " op ad væggen - men husk - ikke nedad - det sviner forbandet 


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også