Problemer med vandtryk i ny-renoveret hus

Hej,

Vi er for et par måneder siden flyttet ind i vores nyrnoveret hus.Alt er nyt på nær de fire ydervægge.

Alle vvs installationer er skiftet, men vi døjer med lavt tryk... Der er altid massere af tryk lige når åbner, men så falder trykke hurtigt. Nogen gange kan vandet kun dryppe ud af brusehovedet. Så kan vi slukke, tælle til ti og tænde igen, også er der tryk på resten af badet.

Der blev for få år siden lavet ny stikledning, som ænder i en brøn uden for garagen ( se vedhæftet tegning)

Den blå streg er galv. rør der ligger i jord + hulmur i garage, og som ænder i teknik rummet. Alt i huset er som sagt nyt.

Det jeg tænker er at der måske er en klump kalk/rust fra stålrøret som sidder og driller? Eller at stålrørene måske er kalket helt til?

Er der nogen måde hvorpå det kunne testes? Evt. sætte en tryk måler på lige inden den nye installation, for at se om det er inde eller ude?

Det undrer mig også at smeden ikke har sat et snavse filter på lige inden den nye installation? 


Jesper Pedersen

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne starte med at måle trykket i dit teknikrum for at se om trykket er tilstede, hvis trykket ikke falder, må fejlen være i den nye installation. Er der en snavssamler ved indgangen til den nye installation? . Ellers prøv at se om der ikke er en snavssamler ved din vandmåler.

fase
Der er ingen snavsfiltre i systemet, desværre..
Jeg må prøve at have fat i en vvs'er og høre hvad han mener.. Det kunne jo sagtens være det skulle have en "bagskyller", hvilket lyder helt forkert :-)

Jesper Pedersen

En Bagskyldning løste jo mit problem...
Der sidder muligvis et filter i din vandmåler, det kræver at vanduret afmonteres at tjekke det....
Der sidder et filter i vandmåleren.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis