Installation af opvaskemaskine, stopventil?

Hej derude

Vi skal have installeret en opvaskemaskine i et ældre køkken, og det er åbenbart ikke heelt ligetil. Jeg har dog en idé til hvordan det skal gøres, men har brug for lidt vejledning.
Jeg har kommet frem til at der skal købes stopventil, som kan splitte det kolde vand mellem vandhanen og opvaskemaskinen, korrekt?
Jeg har vedhæftet et billede af det nuværende setup, og den stopventil jeg antager skal bruges.
Skal jeg ellers købe noget, hvad skal jeg vide? Jeg ved at vandet selvfølgelig skal slukkes inden, og en spand til det resterende vand skal ligge klar.

Men er på bare bund :/
Tusinde tak til enhver som vil hjælpe mig videre i mit håbeløse projekt 

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Giver mit spørgsmål mening?
Skrevet af MSkallerup på 12-07-2015 21:29
Hej derude

Vi skal have installeret en opvaskemaskine i et ældre køkken, og det er åbenbart ikke heelt ligetil. Jeg har dog en idé til hvordan det skal gøres, men har brug for lidt vejledning.
Jeg har kommet frem til at der skal købes stopventil, som kan splitte det kolde vand mellem vandhanen og opvaskemaskinen, korrekt?
Jeg har vedhæftet et billede af det nuværende setup, og den stopventil jeg antager skal bruges.
Skal jeg ellers købe noget, hvad skal jeg vide? Jeg ved at vandet selvfølgelig skal slukkes inden, og en spand til det resterende vand skal ligge klar.

Men er på bare bund :/
Tusinde tak til enhver som vil hjælpe mig videre i mit håbeløse projekt 

 

Hvis kobberrørene på dit billede er tilgang, det er lidt svært at se, kan du ikke bruge den hane, du har vist, fordi den har tilgang bagfra. Hvis kobberrøret er tilgang, kunne en løsning være at skære lidt  mere ud i bagklædningen og sætte et T-stykke ind på kobberrøret og montere en ventil på afgreningen. Kobberrøret og T-stykket kan du samle med skæreringe.

 

 

 


fase
Du kan godt bruge en som på billedet, men skal helst være med 1/2 tomme gevind istedet for skærering.
Hej S. Fabrin og LL1

Tusinde tak for jeres hjælp!

Hvordan kan jeg se om kobberrørene "er tilgang"?
Hvis det er et t-stykke jeg skal have fat i, hvordan ved jeg da hvilken størrelse jeg skal bruge? :-)

LL1 kan du hjælpe med at henvise til et produkt på nettet? :-)
Hvis CU røret og afgangen til blandingsbatteriet er de eneste forbindelser er CU røret tilgang. T- stykkets størrelse finder du ved at måle yderdiameteren på CU røret. Derefter går du hen i den lokale tømmerhandel og finder T-stykket med en afgang til f.eks. en 1/2" ventil. Du kan få hjælp af personalet til at finde det, du skal bruge.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis