LED touch 180 lysdæmper bliver varm og slukker - defekt?

Jeg har købt 6 sunflux GU5.3 true color 5w LED sammen med en LK fuga 180 LED lysdæmper.
Jeg har 6 stk koblet til og de første 10 min går det at dæmpe lysene, herefter bliver lysdæmperen varmere og lyset tænder/slukker selv vilkårligt. Efter ca 15min slukker de helt (termisk sikring ilysdæmperen?).  Lysene sidder i en IKEA sända spot. 

Er det et kendt problem eller en fejl på lysdæmperen, og hvorofr bliver den varm?

 

Håber i kan hjælpe!

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan nu se følgende under specifikationerne til dæmperen:
2 - 180 VA LED
20 - 180 W glødelamper
35 - 180 VA elektroniske transformere

Mine IKEA sända er 230v skinne med 12v spots(dvs. de må have en transformator indbygget), vil det sige at yderligere en pære burde kunne løse mit problem?

Tak for hjælpen!

Saddiq
At dæmpe LED er bare rigtig meget noget bøvl, nogle gange virker det og andre gange er det bare rigtig meget noget lort, det skyldes at der ikke ligger en fast standart for hvordan sådan noget dæmp skal laves..
Jeg har lige kikket på IKEAs hjemmeside, og det ser ud til at skinnen er 230V og at spottene godt nok bruger GU5.3 pærer, dermed må der sidde en trafo i hver eneste spot, denne trafo, skal også understøtte dæmp, ellers kan den ikke dæmpes, så umiddelbart tror jeg ikke på at du får det til at virke, så skal du selv begynde at bygge lamperne om med en LED driver der kan dæmpes, men det det bliver nok også bekosteligt i længden..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis