Batteri til iPhone

Min kone og jeg har hver en iPhone 4s, der er godt 2 år gamle.Pludselig fik vi begge problemer med at strømmen forsvandt, uden vi havde brugt tlf.til mere end sendt 2-3 sms.,  Kunne køre i flere dage uden problemer, og så kunne der komme en dag, hvor tlf. løb tør 6-7 timer efter opladning. Fik nye batterier, men problemerne er der stadig. Mobilbutikken siger, at det ikke er usædvanligt med alle mærker, og at det så er mobilen, det er galt med. KAN DET VIRKELIG PASSE??

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af mondeoto på 11-07-2015 19:49

Min kone og jeg har hver en iPhone 4s, der er godt 2 år gamle.Pludselig fik vi begge problemer med at strømmen forsvandt, uden vi havde brugt tlf.til mere end sendt 2-3 sms.,  Kunne køre i flere dage uden problemer, og så kunne der komme en dag, hvor tlf. løb tør 6-7 timer efter opladning. Fik nye batterier, men problemerne er der stadig. Mobilbutikken siger, at det ikke er usædvanligt med alle mærker, og at det så er mobilen, det er galt med. KAN DET VIRKELIG PASSE??

Uffff, så skulle min 15 år gamle ikke kunne "kører" en hel uge mellem hver opladning. Det er faktisk længere end da den var ny.  

Det skyldes så der ikke bliver givet så mange korte beskeder mere her på dens ældre dage. 

Nej, det er uden tvivl nogle lor** batterier de har solgt jer. Det må absolut være en bytter.  

Vil de ikke det syntes jeg i skulle forlange forklaringen skriftelig på deres vrøvlen. 

I kunne eventuelt prøve og købe et enkelt nyt batteri fra en anden kilde, om ikke andet for så at kunne modbevise. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Nitter nu er batteriet i en iPhone ikke noget man skifter selv. Det kan nemlig som udgangspunkt ikke skiftes. Det er loddet fast i telefonen og der er ikke noget batteri-dæksel, man bare lige åbner.

Selvfølgelig kan de mange iPhone reparationsbutikker, der findes, skifte et batteri i en iPhone. Så den kan lade sig gøre, men ikke noget "man" selv gør.

Til spørger. Jeres iPhones burde ikke opføre sig sådan efter 2 år. Jeg tror i har nogle programmer kørende (evt. uden i ved det), der bruger batteriet. Har i lagt en IOS (styresystemet) opdatering på lige før batteriforbruget steg?

Prøv at "genstarte" en af dem ved at holde tænd/sluk knappen nede samtidig med Home knappen (knappen på forsiden under skærmen) indtil i ser Apple logoet på mobilen. Genstarten lukker alle programmer, og kan så teste om den holder strøm bedre (lad være med at starte nogle programmer).
Batteriet i en 4s er altså bestemt ikke loddet fast. Jeg reparerer mange iPhones og i en 4s løsner man 4 skruer og batteriet er ude... For mig lyder det lidt som batterier der ikke er for gode.

Se selv her http://youtu.be/nYYdbk3UyWk


 

Skrevet af henrikh29 på 11-07-2015 21:25
Nitter nu er batteriet i en iPhone ikke noget man skifter selv. Det kan nemlig som udgangspunkt ikke skiftes. Det er loddet fast i telefonen og der er ikke noget batteri-dæksel, man bare lige åbner.

 

Suk. 

Der er forskel på folk Henrik. Kan se jeg har mindst en konkurent udi udskiftning af et sådanne batteri. 

Men selvfølelig bør folk med 20 tommelfingre lade være med og gøre forsøget. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/20349' class='af-profile-link'>henrikh29</a> på 11-07-2015 21:25
Nitter nu er batteriet i en iPhone ikke noget man skifter selv. Det kan nemlig som udgangspunkt ikke skiftes. Det er loddet fast i telefonen og der er ikke noget batteri-dæksel, man bare lige åbner.

Selvfølgelig kan de mange iPhone reparationsbutikker, der findes, skifte et batteri i en iPhone. Så den kan lade sig gøre, men ikke noget "man" selv gør.

Til spørger. Jeres iPhones burde ikke opføre sig sådan efter 2 år. Jeg tror i har nogle programmer kørende (evt. uden i ved det), der bruger batteriet. Har i lagt en IOS (styresystemet) opdatering på lige før batteriforbruget steg?

Prøv at "genstarte" en af dem ved at holde tænd/sluk knappen nede samtidig med Home knappen (knappen på forsiden under skærmen) indtil i ser Apple logoet på mobilen. Genstarten lukker alle programmer, og kan så teste om den holder strøm bedre (lad være med at starte nogle programmer).


Batteriet er på ingen måder loddet fast - og det er faktisk utroligt nemt at få bagcoveret af og skifte batteriet... Hvor har du den tanke fra mht lodning?

Til spørgeren: Min blev os dårligere pga alderen (et par år på bagen pt). Jeg fik skiftet batteriet, og så virkede det fremragende igen. Men lidt efter begyndte den at være mærkelig på en anden måde (lidt ala jeres). Det viste sig så at det var pga jeg brugte en uoriginal opladerledning! Den ladede åbenbart ikke op ordentligt, selvom displayet viste 100% opladt, så alt strøm røg hurtigt ud af telefonen igen. Så fik købt en original ledning, hvilket har bevirket at den har kørt upåklageligt siden (1/2 år siden nu).. Så mit var en blanding af slidt batteri og slidt/uoriginal opladerledning.

Mvh. Christian M
 

Annonce
Ok jeg bøjer mig i støvet vedr. det fastloddede batteri. Men det er stadig ikke noget "menigmand" selv skifter. Ikke bare lige som på "traditionelle" mobiler med batteridæksel og "standard" batteri.

Når både spørgerens og hustrus iPhones begge mistede pusten på samme tid, OG en udskiftning af batterierne ikke hjalp, tror jeg stadig ikke på at det er batterierne (hverken de gamle eller nye), der er problemet.

Kan være en softwareopdatering, der får et program til at køre konstant. F.eks. et program, der bruger GPS'en hele tiden, eller fastholder en mobilforbindelse til masterne - eller noget lignende. Der er flere indlæg på nettet om iPhone 4S og hurtigt batteriforbrug efter opdaterering til nyere IOS.

Men til spørgeren prøv som tidligere nævnte at genstarte den. En simpel test, der måske kan lede dig i retning af om problemet er software- eller hardwarerelateret.
Tak for jeres hjælp.
Har fundet ud af, det er en iPhone 4, hvis det betyder noget. Kan ikke åbnes som vist på You Tube. Af ekstra app, har vi et par spil, vejrudsigt, trafikalarm, Swipp, Mobilpay og Facebook. Vi har prøvet at genstarte -på en ene ser det ikke ud til at gøre forskel foreløbig. Ofte bliver mobilen meget varm uden at være i brug. Vi bruger lader, som var med tlf. De nye batterier er sat i af Teleboxen. Så vi er måske "bare" uheldige.
Har du problemer med mobildækning hos jer? En mulighed kan også være, at signalet er lidt for dårligt og at telefonen derfor hele tiden skifter mellem 2G og 3G eller fra intet signal til at have signal. Det koster også en strøm. Bare en teori...

Vær også opmærksom på om din vejr-app og trafik-app bruger GPS'en hele tiden. Det kan være en strømsluger.

Ind i mellem er min iPhone vanvittig varm og strømmen bliver ædt hurtigt. I de tilfælde plejer der gerne at være en app der ligger i baggrunden og bruger GPS, wifi eller andet.

Mvh. AllanE
Hvis den bliver varm tyder det på at der er et program der står og kører. Jeres Trafikalarm (og vejrrapp som Allen også skriver) kan jeg have mistænkt som synderen. Når det kører bruger det GPS'en og den trækker strøm. Prøv at afinstallere Trafikalarm på den ene og se om de gør nogen forskel.
Fjernet af moderator
(Årsag: Ren reklame )
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis