Hvilken busk rydder skal man købe.

Jeg har 1400meter rabatkanter jeg skal ha slået..

Så derfor mangler en seriøs god og stærk buskryder..

Hvad skal man vælge.

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Stihl, Husqvarna, Johnsred eller Echo...

Så er det det med størrelsen, var det mig ville jeg vælge en på ca 1 kw.
Skal du bruge savklinge så en kraftigere model-

Det er jo rabat kanter med tisler og senegræs og andet ukrut der skal nedlægges.

budgettet siger 5000kr og den skal være ny.

Har kigget lidt på sådan en.
http://www.tgkshop.dk/product/25234-25234/?gclid=Cj0KEQjw2v2sBRCazKGu3tSFz64BEiQAKIE1hr7yh3GJGKLi4d4SmcsqMt2v_nFB5gjvBablfwKnxZIaAoVy8P8HAQ

Jeg vil gerne ha en 4-takt, gider ikke det larm fra en 2-takter.

Jeg har aldrig prøvet en 4 takter i buskrydder, så ved ikke om de 1,07 kw rækker.
Men den har jo et Lydeffektniveau: 106,7 dB, vel ikke ligefrem helt tyst.

 

Jeg har sådan en ECHO her på arbejde, valgt pga det lave støj nivua som er 96,6 DB

http://www.bahn-larsen.dk/produkt/b...+265es.htm

At vælge en 4-takter for lavere lydniveau er at trække en beslutning på et uoplyst grundlag.
Det er meget model bestemt hvor meget de larmer og her er det ikke entydigt totaktere der larmer mest

Hej.

Min erfaring er, at man ikke skal anskaffe en med bøjet rør. Jeg købte et multihoved til min hvor man sætter snor ind og klemmer den fast så man kan have 4 ender ude. Det er fantaskisk. Har to. En Powercraft fra Aldi og en noget større Elektrolux/Husquarna, men det er hovedet der betyder mest. Alt det pis med dab & go er værdiløst.

mvh


 varmetossen

Jeg bruger et Jet fit hoved fra Oregon

 

Og så Oregon 4mm Trimmersnøre med tænder så kan man også kappe små "træer"

 

til 1400m rabatkant skal du have en der er større .En motor på 1 kw bliver du træt af. den har ikke kræfterne til at slå senegræs eller tidsler.jeg har selv en stihl fs 240 den yder 1,7kw/2,3 hk og det kan lige gå mindre må den ikke være.Til senegræs kan du buge en 4 mm tråd de fåes i long life versioner.Hvis du har mange tidsler og små træer er en klinge at fortrække.
jeg kan se man kan købe den her til 4500kr
http://skovhavehuset.dk/produkter/334-stihl/1105-stihl-buskrydder-fs-240-c-e/

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Skrevet af je__ns på 11-07-2015 23:29

Jeg bruger et Jet fit hoved fra Oregon

 

 

 

Det er den bedste indvestering jeg nogensinde har lavet 

Den er ikke mindre end genial !

Jeg købte sammen med min nabo en Bilka buskrydder sag til ca 1000,-  men det miskmask af en trådspole der sad på den blev hurtigt kastet over højre skulder... Nu er vi begge glade for at bruge den. 

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er mest senegræs og en del tidsler. Skal jeg bare gå efter den med den mest effekt og så sådan en oregon dims.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis