Udløser til badestige

Hej med Jer !!

Jeg søger en eller anden dims/clips til at holde min badestige som er monteret på hækken, men sådan at den kan udløses fra vandet, der findes nogle færdige clips men de dur ikke, da den del af stigen som er klappet op ligesom er inden i den faste del på hækken, det er en Sagitta 26 som jeg lige har erhvervet.

Er der nogen som har en ide ??

mvh  René

RK
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Til lykke med nyerhvervelsen.
Der findes talrige forskellige badestiger.
Giv os et billede af din. Så kan én måske hjælpe med et løsningsforslag.

Finnband

Jeg har et par stykker her !!

mvh René

RK
Nydelig båd.
Men det er et nærbillede af badestigen vi skal bruge. På dine billeder er den alt for lille til at man kan se hvordan den er lavet.

Finnband
Hvis badestigen er 25 mm rør kan en eller to af disse anbefales:
http://www.biltema.dk/da/Bat/Monteringsdele/Ovrigt/Holder-til-badestige-2000032576/

Hej frk Yde

Sådan en har jeg, og den kan netup ikke nå fra trin til trin den ville ellers være perfekt.
Det øverste trin er en vandret bøjle fast monteret på hækken og har ikke opstander så det skal være fra trin til trin, jeg tager lige et bedre billed næste gang jeg er i marinaen
mvh René

RK
Annonce

Hej
Så har jeg været på havnen, men det var ikke til da jeg ikke kan komme ud på hækken, men jeg har begået en lille tegning også.

Den blå del er hængslet i bunden på de nederste trin og når det er i vandet er der 4 trin i alt
mvh  René

RK
Det ser ud som at stigen blot klemmer sig fast om det øverste fast trin.
I hvert fald for i sommer: Kan problemet ikke løses med en snor, der fra stigetrinet hænger med til vandoverfladen ? Trækker man bagud-nedad i snoren falder stigen ned.
Sæt en lidt tung (golf)kugle i enden af snoren, så den ikke kan blæses op.
"Snoren" kan også være en tynd stang, men den kan måske rasle.

Finnband
Hej
Tak for dit indlæg.
Nej desværre kan det ikke bare løses med en snor, trinnet klemmer akkurat ikke og stigen falder ud i toppen, så lige nu er stigen bundet op med en snor, men ville være meget svær at få ned fra vandet, jeg prøvede med et par clips men den kan lige akkurat ikke nå, fra trinnet på den nedfællede del til den faste trin, så derfor mit indlæg..
mvh René

RK
For at lukke denne tråd.
Jeg har lavet disse to clips, det fungerer fint..

mvh  René

RK
Glimrende

Finnband
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis