Skuffet over "indbrudssikrede" døre og vinduer fra Outline

I efteråret skiftede vi alle vores gamle vinduer og døre ud med nye fra Outline.

Vi valgte at købe dem med deres sikkerhedspakke Plus samt lamineret glas.

Desværre havde vi for 3 uger siden indbrud. De havde slået med en sten samme sted på glasset indtil der var kommet et hul i alle 3 lag glas. Derefter har de stukket hånden ind og åbnet vinduet. Selvom vinduerne er udstyret med grebspærre på paskvilgrebene som kræver 2 hænder for at åbne, så har de alligevel kunne åbne det med en hånd og ødelægge sikkerheden i paskvilgrebet ved bare at hive til.
 

Jeg er med på at hvis en tyv vil en så skal han nok komme det. Jeg vil bare gerne gøre det så besværligt så muligt i håb om at de så giver op.

 


 
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du ikke få grebene med lås, de ligner jo dem på terrassedøre..

Ja og utroligt belastene med de tyveknægte, så de skal have det så besværligt som muligt...
Hvad med ekstra vindueslås som fx dem fra Lindrucker?
En af de eneste muligheder du har er ruko vindueslås 1680.

Problemet er jo at selve paskvilen i vinduet ikke kan låses. Det vil kræve helt nye vinduer igen, med paskviler, som i almindelige døre.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

....hvis en tyv vil en så skal han nok komme det. Jeg vil bare gerne gøre det så besværligt så muligt...

Det er desværre en balancegang. Jeg har adskillige gange "løbet om kap" med indbrudstyve/hærværksfolk.

Jo flere vindueslåse, nokker, forstærkninger...etc. jeg satte op, des værre blev skaderne, når de brød ind alligevel. De fleste af disse tiltag, giver hurtigt op overfor en hammer og et koben.

Når du allerede har sat alarm op, ville jeg nøjes med at reparere/udskifte vinduesrammen, og så få gang i noget nabohjælp med nogle store fede klistermærker.

 


Mvh Regmos
Pensioneret tømrersvend, med ret til at bære sabel i krigstid.
Annonce

Prøv at tænke som en tyv 

Jeg har gjort det at jeg har skifte låsene i dørene, så de ikke kan åbnes indefra (nøgle cylinder på begge sider).

Da det mest sandsynlige sted en tyv ville brække ind hos os er gennem et vindue fra udenstuen (giver dem ro og ingen naboer kan se hvad der sker) ind til vores stue.

Tanken er så, at det kan godt være de kommer ind, men de skal samme vej ud igen og det gør jo det hele lidt mere besværligt at få alt tyvegodset ud gennem et vindue.

Jeg har så også sikret vinduerne yderligere med sådanne "dimser"

 

Og så er vi så heldige at bo et sted med et supergodt naboskab, så vi holder øje med hinandens huse og ved hvornår de forskellige er hjemme eller ude. Vi har lavet en lukket Facebook gruppe, så selvom vi ikke lige ses over hækken, så er der "kontakt"(den er også god at bruge til at arrengere fester i).   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Den med låse indvendigt ville vi egentlig også have haft.. indtil tømreren spurgte, om vi helst ville have tyve til at kunne komme ud med ting "nemmere" (de kan jo bare smadre noget mere) - eller vi ville brænde inde, hvis der gik ild, og man ikke liige kunne finde nøgler mv. i en paniksituation.. !!
Vi valgte det sidste..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Tja, et vindue er langt nemmere at brække op end en dør med ordenlig 3 punkts lukning og derfor vælger tyven også næsten altid et vindue (eller en elendig terassedør) når de skal ind. 

Igen, tænk som en tyv, hvor ville du bryde ind i dit eget hjem?

I vores hus sidder der nøgler i alle døre, når vi er hjemme så de er lige til at dreje, hvis uheldet skulle være ude (gud forbyde det, bank under bordet, osv.) så det er kun når vi forlader huset at der lige skal tages en tur rundt og samles nøgler ind...

Og vores døre sidder alle så naboer kan se dem, det betyder at det er ret svært at "brække i fred" også selvom det er fra indersiden  

Jeg har set en udsendelse en gang hvor en tyv forklarede hvordan han "arbejdede". Det første han gjorde var at ringe på og tjekke om der er nogen hjemme, så en tur rundt om huset og udvælge sig et sted at brække ind. Når han så var inde var det første han gjorde var at åbne en flugtvej, og gerne mere end en, for han ved jo aldrig hvornår der kommer nogen hjem. Og først derefter gik han igang med at lede efter værdier...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis