Orientering af kommunen

Har lige læst artiklen om nedtagning af vægge.

Jeg har selv nedtaget to ikke-bærende vægge forskellige steder i mit en-etages parcelhus, Af artiklen fremgår, at man skal orientere kommunen om dette. Hvordan skal det foregå rent formelt? Hvilken afdeling? Skal man rekvirere et skema? Hvor meget og hvor detlajeret skal der dokumenteres?

Arbejdet er foretaget på baggrund af sund fornuft - ikke ingeniør-beregninger: Der var i forvejen rum i huset, som har de loftspænd, som de nye rum nu også har.

/MLSenior

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vægge er ikke kun bærende, men kan også være for stabilitet af huset uden at de er bærende.

Jeg bad såmænd bare om råd til rapporteringsproceduren.

Men ok. Jeg skal gerne detaljere:
Den ene væg var skillerum mellem badeværelse og en sauna. De 2.5 m gjorde vist ikke meget for husets stabilitet.
Den anden væg var 3 m langsgående, stort set midt i huset, som er ca. 19 m langt.
Så jeg er ikke bekymret.

/MLSenior

Det nemmeste er at henvende sig til bygningsinspektoratet i din kommune og spørge om, hvilke regler der gælder for anmeldelser af ændringer af bygninger. Ud fra hvilket svar du får, kan du så afgøre om dine ændringer skal/bør anmeldes. Normalt har kommunens bygningsinspektorat tegninger af dit hus, som der er givet byggetilladelse til.

fase
Så ville jeg ikke gøre så meget mere, jeg tror kommunen er ligeglad, så længe du er indenfor dine egen fire vægge. Din henvendelse til kommunen kunne medfører et gebyr for en evt tilladelse.

Tak, S.Fabrin.

Jeg følger dit råd.

Jeg tror, Sørens kommentar vil vise sig at være rammende.

/MLSenior

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis