Blackstar pillefyr vs. VVB om sommeren?

Hej! Vil bare lige høre om der er nogle som har nogle erfaringer mht. at have pillefyr kørende om sommeren.

Pillefyret er et helt nyt Blackstar 1016. afhængig af udendørs temperatur svinger det meget, men ligger lige nu mellem 7 kg- 15 kg om dagen. De fleste dage ligger den og kører kun på 10% og det virker lidt som om den tit "kvæler" sig selv. I hvertfald har den meget tit problemer med at se lys, så den svinger helt vildt.

Vi har ikke brug for at have varme på. Så det er kun til at opvarme vand.

Vi har en helt ny VVB.

Tak for hjælpen!

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal bruge udstyring til at tænde 2 gange dagligt for at lave varmtvand forbrug ca 2 kilo..
Skrevet af HIN på 09-07-2015 14:05

Hej! Vil bare lige høre om der er nogle som har nogle erfaringer mht. at have pillefyr kørende om sommeren.

Pillefyret er et helt nyt Blackstar 1016. afhængig af udendørs temperatur svinger det meget, men ligger lige nu mellem 7 kg- 15 kg om dagen. De fleste dage ligger den og kører kun på 10% og det virker lidt som om den tit "kvæler" sig selv. I hvertfald har den meget tit problemer med at se lys, så den svinger helt vildt.

Vi har ikke brug for at have varme på. Så det er kun til at opvarme vand.

Vi har en helt ny VVB.

Tak for hjælpen!

Du kører formodentelig på en for lav ydelse på fyret. Sæt min ydelse op på 15 eller 20 procent, så det brænder rent og dermed spare piller. Du har jo en eltænder på, så fyret burde kunne passe sig selv med en enkelt rengøring hver lørdag morgen tidlig. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hejsa,

Jeg har sådan et fyr.
Ingen VVB prioritering på, så når det kører er der gulvvarme i et par badeværelser og varme på VVB.
Jeg har 2 starter i løbet af dagen. Om morgenen til morgenbad og varme til fusserne fra kl. 04-10.00 og om aftenen til det behov der nu er der fra kl. 18-20.

Det giver mig et pilleforbrug på 5-8kg om dagen afh. vind og vejr, og jeg har på ingen måde optimeret synderligt på mit setup. Når min ældgamle VVB giver op, så vil jeg lave prioritering med en 3-vejs ventil.

Er det en 10kw eller 16kw brænder du har? Jeg har en 16kw og har stillet min. ydelse lidt op til 2kw.
ups..der skulle stå.. urstyring som findes i styringen
Hej.
Hvis din styring er en v7 eller 10 så kan du få fyret på stokercloud og der se hvordan di fyr køre og du kan få adgang til det over nettet når du ikke er hjemme. Om sommeren køre jeg selv så vvb styre hvornår fyret skal tænde og i mellemperioderne lader jeg min effekt være 1.2kw så går det aldrig i stå, men køre på når der er brug for det. Du kan også bruge urstyring og bestemme hvornår du vil ha fyret til at køre.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Tror i ikke han har fået styr på det, tråden er fra juli sidste år

Mvh. Ole
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis