Valg af varmesystem til ny isoleret garage

Vi er i gang med at tegne et helt nyt hus, og vil i den forbindelse også bygge en stor isoleret garage på ca. 70 m2, som skal bruges til to biler, værksted, træningsrum m.m.

Vi vil opholde os i garagen ca. 5 gange i ugen af en times varighed, hvor vi ønsker mindst 15 grader. I stuehuset vil vi have gulvvarme med billig fjernevarme over det hele, men vi er i tvivl om vi også bør lave det i garagen, eller det var smartere at lave noget andet derude?

Hvilket varmesystem skal vi vælge til vores nye garage?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis i allerede har billig fjernvarme var det så ikke en ide at få lavet gulvvarme i garagen. Det i spare på at lave gulvvarmen bruger i formentligt på at etablere en anden varmekilde. En god luft/luft varmepumpe koster omkring 16000kr. I isolerer jo allerede så det koster næppe 16000kr lige at ligge de varmeslanger i jeres garage.

Mvh 

Søren H. Christensen
Nu er gulvvarme langt den dyreste måde at varme op på , og en god varmepumpe koster ca 7500-12000 kr (Panasonic) og de penge er hurtigt tjent hjem , gulvvarme er det helt store mode hit i øjeblikket , alle skal med på vognen , fagfolk vurderer at om 5-8 år så er det ovre , da det er for dyrt at bruge kontra radiatorer...........

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Installer enten radiatorer eller en fjernvarme/luft varme enhed, lige som dem derbruges i arbejds-haller.

Sidstnævnte kan hurtigt levere en masse varme til rummet, og kan hurtigt started og stoppes, så du hurtigt kan ændre temperaturen i garagen alt efter hvorvidt i er tilstede i rummet eller ej.

 

Forudsat jeres fjernvarme ikke er umanerlig dyr, vil jeg anbefale og opvarme når i kun bruger lokalet. Det kan i gøre med kalorifere som denne http://www.vvs-eksperten.dk/varmeventilatorer/blowair  Efter der er tændt vil der være varme i garagen i løbet af 5-10 minutter.

Bare det og købe en port med så lavt et lavt varmetab at den må opsættes i en opvarmet bygning vil koste mere end en god varmepumpe. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Mange tak for jeres gode svar, jeg tror jeg vælger en kalorifere, som skal kobles på mit fjernevarme.

Er der nogen problemer med beskatning, fjernvarmepris eller andet jeg skal være opmærksom på, når jeg vælger at lave fjernvarme i min garage? Kan se langt de fleste andre af mine naboer slet ikke har varme i deres garage, og det er der måske en grund til?
Annonce
Skrevet af JensJ300 på 17-07-2015 18:08
Mange tak for jeres gode svar, jeg tror jeg vælger en kalorifere, som skal kobles på mit fjernevarme.

Er der nogen problemer med beskatning, fjernvarmepris eller andet jeg skal være opmærksom på, når jeg vælger at lave fjernvarme i min garage? Kan se langt de fleste andre af mine naboer slet ikke har varme i deres garage, og det er der måske en grund til?

Det er ikke til at følge med den galoperende lovgivning. Men vil mene nej hvis du kalder det en garage. Lænsningen begynder først hvis man forsigtig begynder og hviske ordet beboelse.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Husk når du sætter en fast varmekilde ind, tæller den med i energiberegningen af resten af huset og skal derfor isoleres op til dagens standard som normale huse.
Kan ikke lige huske lige nu og her om opvarmet rum gælder som beboelse også..
Hilsen Martin.
Har du en bygningsrådgiver inden over?

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis