Sløjfe gamle regnvandsbrønde eller hva det er nick t 19 8543 09-07-2015 12:46 Hej har sådan 2 som jeg ville høre om man bare ka sløjfe den ene var støbt inde i en trappe huset er fra 53 6 svar Følg tråden Annonce Annonce Annonce
christiannielsen 2442 09-07-2015 14:38 Hvis de ikke er i brug kan du vel sløjfe dem. Har du undersøgt om de er i brug? Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
nick t Trådstarter 19 8543 09-07-2015 16:15 Har ik nogen som helst forstand på sådan noget. Åltså den ene gemte sig i en beton trappe som havde stået der i mange år Men ved ik om sådan nogle gamle nogen er sat sammen længere nede og løber ud i en kloak eller hvordan de fungerer
christiannielsen 2442 09-07-2015 16:37 De løber ud et sted i hvert fald. Det kan være i en kloakbrønd, regnvandsbrønd, vandfaskine (under jorden) eller ud i en grøft. Dem du viser et foto af er tagnedløbsbrønde med vandlås. De to studser over jorden går til samme nedløbsbrønd lige nedenunder. Jeg ville hælde en stor spand vand i den studs der kan åbnes og rende hen til de brønde du har på grunden, for at se om der kommer vand ud der. Gør der ikke det, må du til nærmeste grøft for at se efter et udløb dertil (med stor sandsynlighed kun en mulighed hvis du bor på landet). Taget på bygningen, har den ikke tagrender? der burde være nedløb fra tagrenden og ned i de to tagnedløbsbrønde som du har taget fotos af. Men generer de dig? hvis ikke, så bare lad dem være. Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
søren søgaard 40 3200 09-07-2015 16:56 Hvis du vil sløjfe dem skal de proppes af i din meter brønd, eller hvor de nu går på kloakledningen.
nick t Trådstarter 19 8543 09-07-2015 18:28 okay tak så må der jo graves og se hvor de ender. bor midt i en by så de kører nok på et sted. Jo har tagrender går på anden gavl. men inden jeg købte huset var der lavet noget tilbygning og dermed kældertrappen lavet om derfor er de også lidt i vejen for ny belægning må man selv proppe sådan noget af det må man vel ik?