Slibeopgave

Jeg har nogle kohorn jeg skal have slebet fine og blanke. Jeg har tidligere halv-gjort det med almindeligt slibepapir i hånden, det tager lang tid.

Jeg tænker lidt på om der findes en maskine, bænksliber, rullesliber eller andet, der er bedrer ?

Er der nogen der har gode forslag og ideer ?


 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo ikke så hårdt materiale, så det er vel bare at prøve sig frem med det der nu er ved hånden. Rystepudser, multisliber, deltasliber, fingersliber, excentersliber, roterende sliber kan givet alle anvendes med aftagende kornstørrelse. Havde jeg valget ville jeg nok foretrække en god multisliber. Færdiggørelse med polerskive og polermasse til horn/ben sluttende af med glinsemasse.
Jeg havde kig på drikkehornet.dk. Det giver lidt, men jeg tror jeg skal ud og have fat i bosch prr250 rullesliber. Hvis jeg kan få den monteret fast på en eller anden måde, må det være drømmen.
Jeg arbejder videre med projektet og skal nok vise billeder bagefter.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Du kan købe en såkaldt "kludeskive" lavet af noget stof/lærred at spænde på din bænkslibemaskine til at polere med, brug noget voks "Kanaubervoks" eller lign. skulle være ideelt til det.

Der-ved får du en smuk og blank overflade.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis