Siemens vaskemaskine "tøjvender" i tromlen i stykker

Jeg har en Siemens vaskemaskine, der er ca 3 år gammel. Jeg har lige opdaget at der er knækket et stykke af en af de grå plastik-dimser der sidder inde i tromlen. If siemens'  tekniske telefon-supportere er det de grå dimser, der vender tøjet i maskinen. If supportere skal der en ny tromle til - til en pris på ca 3000 kr. Det synes jeg er temmelig meget, når vaskemaskinen kører uden problemer -der er bare det her hul i den ene grå dims på ca 2,5 × 5 cm, som har lidt skarpe kanter der kan rive tøjet. Har nogen en ide til hvordan vi kan fikse hullet uden at skulle have en ny tromle? På forhånd tak!


Dvn
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dimsen hedder en valk eller medbringer, alt efter hvem man spørger.

http://reservedele.nu/da/products/siemens-medbringer

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
Der gik også en i stykke på vores bauknecth maskine, der fandt jeg efter lang tids søgen nogen nye i tyskland, alle 3 var i stykker, så fik 3 nye til 800 kr, lidt dyrt for 3 stk plastik synes jeg, men billigere end en nye vaskemaskine.

Mon ikke de kan findes til din vaskemaskine også??
Tak for jeres svar. Den tekniske supporter sagde, at man ikke kan nøjes med at skifte valkene på vores maskine, men skal skifte hele tromlen. Så vi tænkte om nogen havde erfaring med at file sådan et hul eller måske bare sætte gaffer-tape på?

Dvn
Skrevet af Dortevn på 08-07-2015 20:33
Tak for jeres svar. Den tekniske supporter sagde, at man ikke kan nøjes med at skifte valkene på vores maskine, men skal skifte hele tromlen. Så vi tænkte om nogen havde erfaring med at file sådan et hul eller måske bare sætte gaffer-tape på?

Hej.

Gaffatape bør nok undgås da det vil give limrester på tøjet og så skal det nok fornyes ved hver vask.

Er der nogle huller og ruflet overflade vil det være en mulighed og lægge noget glasfiberlaminat over stedet. Husk og planslibe til sidst så der ikke sidder nogle stikker fra vævet og gør tøjet øg.

http://www.harald-nyborg.dk/p6180/glasfiber-rep-saet 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skrevet af Dortevn på 08-07-2015 20:33
Tak for jeres svar. Den tekniske supporter sagde, at man ikke kan nøjes med at skifte valkene på vores maskine, men skal skifte hele tromlen. Så vi tænkte om nogen havde erfaring med at file sådan et hul eller måske bare sætte gaffer-tape på?

 

Det kan godt være han har ret, det kan også være han bare hellere vil sælge en hel tromle. prøv og søg på dit modelnummer også på de forskellige navne, valke, tøjvender osv, på google billeder og se om der ikke dukker nogen op der ligner dine

 

Annonce
Husk iøvrigt at vi har en LDS-aftale med skiftselv.dk, som giver rabat på reservedele til bl.a. hvidevarer.

Se mere under Tilbud.

Mvh. AllanE
Skrevet af Dortevn på 08-07-2015 20:33
...Den tekniske supporter sagde, at man ikke kan nøjes med at skifte valkene på vores maskine, men skal skifte hele tromlen. ...

Næ, det kan være at Siemens ikke laver valker som reervedel til salg, men det er jo ikke det samme som at nogle andre ikke gør. Hvis jeg var  Siemens ville jeg sælge en ny tromle frem for nye valker - det giver mere omsætning.

Op på hesten igen, og hit med modelnummeret. Vi må vide om det kan løses med en uoriginal reservedel.

 

 


"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis