Motorstøj, hvad er der galt?

​Hej
 
Jeg har en Hyundai Sonata, 2.4L, 2005, 160.000KM
 
Har du/I en idé om hvad problemet med min bil kan være?
 
Se nedenstående:
 
 
 
​Mvh 
Daniel
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Ud fra den usædvanlige dårlige lyd kunne det være snart alt. Kan du ikke beskrive hvordan og hvor den opstod i stedet. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

mange tak for feedback.

Lidt flere observationer:

1. Lyden starter ved ca. 1800 rpm når jeg kører.
2. Lyden er der ved en fast hastighed, fx 50, 100 el. 130kmt
3. Lyden stopper hver gang jeg accelererer. Kører jeg fx fast tempo 50 og accelererer til 80, er
der ingen lyd fra 50-80, men når jeg lander på 80 og holder hastigheden starter lyden.
4. Lyden stopper når jeg kører med fast tempo op ad bakke (virkelig underligt)

Jeg håber det hjælper lidt?

Mvh
Daniel

Hej.

Tænk på, at motoren vrider sig under accelleration og decelleration, og dermed kan nå til forskellige dele med udstødningen. Det kan være svært at gennemskue med nakken i perlestenene. Det kan være et dårligt motorophæng eller udstødningsophæng.

På min gamle Avensis havde skjoldet over katalysatoren løsnet sig, og det gav de 'sjove' tilfælde at på vej ned ad en tysk motorvej i pisregnvejr med campingvogn efter,og en bestemt vind begyndte den at klapre. Man går jo i panik ved lyde fra undervognen i høj belastning, men et eftersyn gav ikke noget, og efter en forsigtig start var der heller ikke mere. Før senere i en tjekkisk by, på vej over en bro, i pisregnvejr, kom den igen. Jeg fandt ikke fejlen før den lød lovlig kæk i udstødningen, vel et halvt år efter og det blev gået efter for alvor.

mvh

 


 varmetossen

Ja der syntes ingen dyr "rytme" og være i lyden.

Holder også på et dæksel eller udstødningen skraber på karossen et sted. I prinsippet kan det også være katelysatoren der er gået løst i sit hus. Det kan også give nogle underlige lyde. Tror nu ikke på det sidste, da den formodentelig vil komme med en fejlmelding for for høj forurening og det har du jo ikke oplyst den gør. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis