Kontaktlim til EVA-skum

Jeg har brug for en lim til et gummiagtigt EVA skummateriale (Evazote).

Der er tale om det indvendige af en gymnastik springmåtte, som er opbygget af plader og lister af det skummateriale, som så er limet sammen. Det holder typisk i 8 år, hvorefter limningen begynder at gå op flere steder. Een i branchen fortæller, at limen krystaliserer.

Jeg har forsøgt mig med almindelig kontaktlim. Materialet kan godt tåle limen, og det synes at holde rimeligt. Men er det også langtidsholdbart? Og kan der være andre bedre egnede typer lim til formålet?

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der findes et u-tal af forskellige slags lime til så godt som alle typer materialer.

Har du prøvet at Google lidt på det.

Mener når du ved hvad materiale din måtte er fremstillet af, kan du sikkert også finde limen der kan holde til din rep.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
Tak for svaret Jan

Jo, jeg har brugt Google en del inden jeg spørger her og også efterfølgende. Problemstillingen er faktisk lidt som du skriver, at der finds et u-tal af lime. Og næsten alle limproducenter har også en lim, som kan bruges på et skummateriale. Så der findes et hav af lime, som kan anvendes, men kun få beskriver noget som helst om langtidsholdbarhed eller andet, som måske her kunne være relevant. Derfor bliver det svært at vælge. Prisen er selvfølgelig også en parameter, og den kan man jo normalt finde frem til.

Producenten af skummaterialet har faktisk også en liste over 14 producenter af lime, som kan anvendes, men de fraskriver sig ethvert ansvar. Og jeg fornemmer, at limproducenterne blot har givet besked til Zotefoams, at deres lim også gerne må komme på deres liste...

Så jeg har meget svært ved at få lidt overblik her.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis