Vaskemaskine vandforsyning stopper ikke

hej

Jeg har en Bosch vaske/tørremaskine, 8-9 år gammel. Den var begyndt at drille og lugte lidt så jeg besluttede mig for at skille den ad for at rense slanger og div. ved pumpen. Tjekkede også varmelegeme for kalk.
Der sad en masse kalk og snavs som jeg fik renset væk. Desværre er der et problem jeg ikke har fået has på.

Maskinen stopper ikke for vandforsyningen ind. Dvs selvom programmet er slut fyldes maskinen op med vand og når bunden af tromlen er fyldt op begynder det så at løbe ud af hullet hvor man stopper tøj ind.

Er der nogen, der ved hvad denne fejl skyldes? At maskinen ikke stopper for vandtilførsel efter endt program?
Der er lidt øv at skulle lukke for hanen efter hver vask. Desuden kan jeg ikke bruge tørreprogrammet, da det ser ud til at maskinene bruger lidt vand i forbindelse med tørring (måske afkøling), for da jeg prøvede at tørre med hanen lukket blev maskinen og tøj ekstremt varmt. Blev lidt nervøs for at lortet ville brænde af.

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er kalk eller snavs i din magnetventil, du kan enten rense den, eller det nemmeste,udskifte den!

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Tak for tippet!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis