Gravearbejde tæt på hus

Der er ved at blive kloakeret ca. 10 meter fra vores hus, i forbindelse med opførelse, af et nyt bolig kvarter. Mit hus er fra 1911.
Arbejdet støjer, hvad vi kan leve med frem til kl. 15.00 hvor arbejdet stopper.

Min bekymring er viberatioerne fra de store entreprenør maskiner som udfører arbejdet, her under stampe maskiner og en stampe trommel.

Sidste år fik vi udført en dyr og meget omfattene facarenovering (vandskuring og Skalcem malet). Jeg er derfor bekymret for at huset begynder at slå revner, da vi kan mærke meget kraftige viberationer i huset!

På nuværende tidspunkt køre der en stampemaskine ca. 100 m fra vores hus, og viberationerne kan tydelig mærkes, hvilket bliver værre jo tættere på de kommer!

Spørgsmål:

Er der nogen forholdsregler vi bør tage nu, i tilfælde/inden, at der opstår skade på huset?

Vh. Morten

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tag en masse billeder af dit hus, så hvis der kommer revner efterfølgende, kan du bevise at der ingen revner var før.
Kontakt bygherren og få en kompetent person op at kikke på dit hus, så de ved selvsyn har konstateret at der på nuværende tidspunkt ingen skader er.
Ja, de seriøse store firmaer plejer faktisk (udover at holde vibrationsniveauet med måleudstyr) selv at henvende sig og tage billeder inden de går i gang for at sikre sig mod evt. krav fra naboer. Når det nu ikke er sket, så gør som Jens siger og tag nogle billeder selv og kontakt de ansvarshavende og få dem til at kigge forbi dit hus, så begge parter er enige i tilstanden af dit huset.

Så står du meget bedre i tilfælde af at der sker noget.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også