Salg af bil til forhandler

Jeg har købt ny bil som jeg skal hente på torsdag. I handlen er min nuværende bil indgået i en byttehandel. Da jeg købte bilen, kiggede forhandleren kun på den udefra, og ville ikke engang ind og sidde i den og tænde den osv. Ud fra dette, blev vi enige om en pris for min nuværende bil. Alle mine venner har også sagt, at jeg ikke skulle se nogle negativer ting om bilen, og evt. fejl forhandleren ikke så, skulle jeg absolut ikke nævne.
 Min bil har en "mindre fejl", nemlig at der under måtten hvor føreren af bilen sidder, er kommet i hul i bundtæppet. Hullet er ca 10-12 cm i diameter og ca. 4cm dybt. Slutsedlen på bilen er underskrevet og i denne indgår også prisen på min egen bil i byttehandlen. Mit spørgsmål er blot, kan jeg risikere, at forhandleren kan komme efter mig, hvis han opdager dette efter han har fået bilen, og jeg har fået min nye bil?

Mvh.

Mikkel
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis du ikke sad her og bekendtgjorde din viden er der ingen der kan bevise du vidste det. 

Men ellers har han jo købt bilen som beset, så hvis du ikke har lavet hullet efter slutsedlen er underskrevet kan han ikke gøre dig noget. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Super. Nej, opdagede hullet inden jeg købte bilen, og ville faktisk have sagt det til forhandlerne da jeg var ude og se på biler. Men en af mine venner sagde til mig, at jeg skulle ikke sige noget som helst, blot vise ham bilen og evt. selv lade ham opdage fejlen. Jo mere jeg sagde, jo mindre blev bilen værd.

Mvh.

Mikkel
Skrevet af Mikkel1984 på 05-07-2015 23:43

Super. Nej, opdagede hullet inden jeg købte bilen, og ville faktisk have sagt det til forhandlerne da jeg var ude og se på biler. Men en af mine venner sagde til mig, at jeg skulle ikke sige noget som helst, blot vise ham bilen og evt. selv lade ham opdage fejlen. Jo mere jeg sagde, jo mindre blev bilen værd.

Ja det er forhandleren der har forstand på biler, ikke dig. 

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis