Hjælp ! - gode råd søges?

Hejsa! ☺️

Jeg søger hjælp fra jer gør-det-selv mænd og kvinder, så jeg håber i har nogle gode råd jeg kan bruge. ☺️ - Tak !

Det handler om, at jeg skal bygge nogle ting, - bl.a. skal jeg save og bore i træ (finer plader og hele træ stykker, savet i mindre håndterbare stykker).

I den forbindelse har jeg brug for et god råd til, hvad jeg kan bruge som bord, - altså en slags "bænk" hvor man kan spænde f.eks. træ fast, mens man saver i træet, m.m.
Jeg ved ikke om det hedder en "høvle-bænk", eller hvad det kaldes?
Jeg håber i ved hvad jeg mener ☺️

Jeg har dog ikke sådan en "bænk", - de er også ret dyre at købe!
Og Jeg har hverken råd, eller plads til en, - da jeg laver mine hobby-ting, m.m. ude på min altan, der ikke er stor nok til at have plads nok til sådan en bænk.

Så mit spørgsmål er;
- Har i nogle gode råd til; hvordan jeg kan holde mit træ "fast" nok til, at jeg kan save, slå søm, og bore i træet? 😖

Jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig, da det virkelig er nødvendigt for mig, at få mit træ til at "ligge fast", og ikke svinger frem og tilbage, så jeg kommer xHejsa! ☺️

Jeg søger hjælp fra jer gør-det-selv mænd og kvinder, så jeg håber i har nogle gode råd jeg kan bruge. ☺️ - Tak !

Det handler om, at jeg skal bygge nogle ting, - bl.a. skal jeg save og bore i træ (finer plader og hele træ stykker, savet i mindre håndterbare stykker).

I den forbindelse har jeg brug for et god råd til, hvad jeg kan bruge som bord, - altså en slags "bænk" hvor man kan spænde f.eks. træ fast, mens man saver i træet, m.m.
Jeg ved ikke om det hedder en "høvle-bænk", eller hvad det kaldes?
Jeg håber i ved hvad jeg mener ☺️

Jeg har dog ikke sådan en "bænk", - de er også ret dyre at købe!
Og Jeg har hverken råd, eller plads til en, - da jeg laver mine hobby-ting, m.m. ude på min altan, der ikke er stor nok til at have plads nok til sådan en bænk.

Har i nogle ideer til hvad jeg kan gøre, eller bruge? For at sætte træ fast, så det ikke svinger og drejer mens jeg saver, sømmer og skruer skruerne i mit træ?
Men i stedet holder træet pænt på plads, så det er mere håndtermæssigt at arbejde med? ☺️

På forhånd, - tusind tak for din hjælp! ☺️ - og tid ☺️

- God søndag!

Mvh Christine! 😊

Mange venlig hilsen
Christine
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
- Undskyld !
Jeg er vist kommet til at sætte en kopi af teksten ind, så der er to ens tekster - beklager mange gange!! ☺️

Mange venlig hilsen
Christine

Velkommen på LDS.
Først et lille råd om at skrive og rette i sin tekst her på LDS. Den første stykke tid (vist 30 minutter) efter at du har fået dit indlæg sendt, kan du rette i det ved at trykke på edit. Det er altid godt at læse sit eget indlæg igennem og derved opdage uregelmæssigheder.
Det er svært at rådgive om, da jeg ikke ved hvad muligheder du har.
En gammel bænk der bliver bundet fast til gelænder var da en mulighed. hvis det drejer sig om at save om bore.
Ellers findes der arbejds borde som "kan alt" f eks. denne

http://www.moreland.dk/da/products/...o=80016076

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis