Gas Grill

Jeg håber nogle herinde kan hjælpe, da jeg ikke har nogen erfaring med gasgrill.

Sagen er den, at jeg er ved at få altan i min lejlighed, og det er bestemt (og tjekket med brandmyndighederne), at vi gerne må have en mindre gassgrill på altanen. Jeg har derfor kigget på denne grill:

http://www.jemogfix.dk/butik/haven/grill/weber_grill.aspx?view=1&pid=9040549&utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Er der nogen der har erfaringer med denne, eller har gode råd jeg skal gå efter når jeg ser på gasgrill?

Mvh.

Mikkel


Mvh.

Mikkel
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke se at der skulle være noget galt med den. Du skal lige huske at der ikke følger gasflaske med, den skal købes ved siden af.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Super tak for svarerne. Jep, jeg er klar over at jeg skal have en gasflaske til. Har fundet en mindre gasflaske til 5kg, som koster 700, og derefter ombytningsprisen 110 pr. gang. Jeg ved dog ikke hvor lang grilltid denne flaske holder til. Og så har jeg fundet nogle weber engangs gasflaske/gasdåser til 40kr. stykket, og kan se at sådan en dåse holder til 3-4 timers grilning på fuld styke. Nogen der kan anbefale hvad der er bedst?


Mvh.

Mikkel
Jeg ville købe en 10kg i stedet for, kan du sikkert finde på DBA til 100-200,- , også koster en ombytning til fuld fremover under 200,-, mener det er 169,- for tiden hos XL byg.
Der hvor vi bor er der masser der har dem (etageejendom med mange altaner), så det virker til at være det foretrukne valg når det kommer til en god grill til altanen. Mange har den også stående på små borde, så de ikke skal bøje sig ned for meget når de griller. Vi har selv en del større version af en weber gasgrill, som vi også har stående på altanen - og det fungrer også fint! Weber holder bare. Køb også et oversalg til den, så holder den bedre i regn og rusk på altanen :-)
Annonce
Tak for alle svarene. Jeg har købt en weber q1000, og den fungere rigtig fint.

Mvh.

Mikkel
Jeg har netop sendt præcis den grill til "reperation" hos Harald Nyborg, fordi vi ikke kunne få gasslangen af, da vi ville skifte den til en som har en dut der passer på en alm. gasflaske i stedet for de mikroflasker den kommer med (som er ret dyre i længden). Jeg var bange for at vride hele gas-røret af, som går ind i grillen, når jeg skulle skrue slangen af.
Så jeg vil anbefale at du passer meget på at du ikke bøjer eller ødelægger den hvis du vil skifte til alm. gas-slange...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis