Det er lidt en vanskelig sag, at kontrolere tændingsindstillinen på en påhængsmotor, da der er flere ting der skal kontroleres, den forstiller tændingen utrolig meget, op til 1/3 gas regulere den næsten udenlukkende tændingen, og åbner ikke gasspjældet ret meget.
Måske du har fået monteret trækstangen til tændingsforstillingen forkert, den er jo forbundet med karburatorene.
(der går en stang fra kaburatoren op, som drejer en plade under svinghjulet, som jeg husker regulere den ca 25 grader)
Man skal have en servicemanual for at tjekke alle indstillingerne, det er noget omstendeligt.
Som jeg husker kan man ikke bytte om på tændkablerne så kan alle ikke monteres da ledningerne er så korte
Har du fået lavet en kompresitionstest?
Fordi jeg nævnte tomgangsdyserne var fordi jeg forstod det sådan, at den slet ikke kunne gå i tomgang.
Det kan måske også skyldes en svag tænding, det er ikke nok at den kan lave gnist på tændrøret.
Du kan afprøve om tændingen er ok kraftig, ved at etablere et gnistgab på ca 20mm, der skal springe fine blå gnister.(den kan trække omkring 45 mm gnist hvis den er i orden, med lad være med at teste det, det kan smadre din tænding.)
Man bør aldrig turne motoren med løsthængende tændrørshætte, der er en lille risiko for at ødelægge tændingen, da gnisterne så springer tilfældigt, så aktiver dødmandsstoppet når du turner, eller etabler et gnistgab til steel på alle cylindre.
Man kan lave en simpel tester, 2 stk 6mm gevindstang, 1 stk klar plastslange, en ledning til stel.
Gevindstængerne slibes spidse, og presses ind i plastslangen, så afstanden er 18-20mm
Lav en til hver cylinder...