Bygning i "fredskov"

Hej folkens!
Mit hus er beliggende på en 6 ha stor grund, der er tinglyst som "fredskov"
Er der nogen her, der kender til mulighederne for, at få byggetilladelse til at udvide boligen?
Helt konkret tænker jeg på at udvide sokkel med 2 meter i både længde og bredde. Samlet taler vi om en udvidelse på ca. 30 m2.
Kan man spørge i kommunen, uden med det samme at blive "sortlistet".

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Skovmanden66 på 04-07-2015 06:52

Hej folkens!
Mit hus er beliggende på en 6 ha stor grund, der er tinglyst som "fredskov"
Er der nogen her, der kender til mulighederne for, at få byggetilladelse til at udvide boligen?
Helt konkret tænker jeg på at udvide sokkel med 2 meter i både længde og bredde. Samlet taler vi om en udvidelse på ca. 30 m2.
Kan man spørge i kommunen, uden med det samme at blive "sortlistet".

 

Om du kan få en byggetilladelse ved jeg ikke, det skal du snakke med kommunen om. 

Sortlistet af din kommune  ???  Det er overhovedet ikke en lovlig fremgangsmåde fra en kommune hvis .............  Kommunens tekniske forvirring er faktisk de eneste du kan starte med og spørge. Hvis der skal andre instanser ind over vil teknisk forvirring helt sikkert lede dig på rette vej. 

Pøj pøj med .....................  

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Fredsskov er næsten alle skove. Det er en betegnelse der sikrer at skoven drives ved alsidig skovdrift. Og man må ikke bygge hvor der er fredsskov. Så det kan nok blive svært. Men det er mulig at der er en "kattelem" til udvidelser. Men det er kun kommunens tekniske forvaltning der kan svare på det. Og start med at betragte dem som rådgivere, det giver det bedste resultat.

http://naturstyrelsen.dk/publikatio...jendommen/

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis