Anbefalinger? evt. efterisolering

Hejsa!

Vi har nu boet i vore "nye" hus. i knap et år. Huet er isoleret med 300mm Glasuld på loftet.

Huset er bygget i 1948

Huset er 83m2

Kælderen er 33 m2

Vi har enkælder der er reoveret i 1995 med gulvvarme over og 2 strengs gulvvarme. Vi har lejet et værelse ud og vedkommende så har så kælderen til rådighed også. Dvs. der er gulvvarme på 9 måneder om året. Der er elektrisk gulvvarme på badeværelser, så det tæller ikke med.

Vi har på et år haft et forbrug på ca. 14.000 enheder Vi bor i 8200.

Jeg har fåt fortalt at forbruget er usadsynligt højt, og enten er huset ikke isoleret eller kan der være en læg et sted.

Jeg sammenligner med min brorder har 240m2, og to store badeværelser. og hans forbrug er på 10.000 enheder og han har vel og mærket 3 teenager der elsker varme.

Hvad vil i anbefale for at optimere huset?

Jeg har kigget på hulmursisolerng, men skal det være papir eller glasuld? Hvad vil det i givet fald koste ca?

Mvh Thomas Ørts

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Thomas
Eftersom du ikke har fået nogen svar endnu, så vil jeg give min bedste mening:

Først - det siger ikke meget at du forbruger 14.000 enheder - ? af hvad? - du skal være meget præcis når du udtrykker dig, ellers forstår man ingenting, og skal gætte. Det giver ikke nogen fornuftige indlæg i et forum som dette.

Der er så mange ting som har betydning i hele dette regnestykke, så det mest fornuftige du kan gøre er at få professionel rådgivning.

Altså RIGTIG professionel rådgivning - dvs en energikonsulent som du betaler for at lave en samlet vurdering af dit hus. Hvis han skal have et antal 1.000 kr sedler for sit arbejde, så er de penge givet godt ud:
Du får at vide OM der er læk
Om isoleringen er mangelfuld
Om jeres lejer har et vildt højt varmeforbrug
Præcist HVOR det bedst kan betale sig at forbedre isolering/skifte vinduer/forbedre ventilationsanlægget
Og hvordan I forbedrer SAMTIDIG med at ventilationen er OK, så der ikke kommer fugtskader og skimmelsvamp
Om Ventiler står forkert eller skal fornyes
og der er mage andre ting som skal tjekkes
Og og og
Og jeg kunne blive ved.

Og du kan du måske på bare een fyringssæson spare de penge du har betalt til energikonsulenten.

Ganske kort: Dit hus er for værdifuldt til at lade være med at få den bedste rådgivning.
Du kan komme til at lave rigtigt dyre skader, hvis du gør det forkert, og du kan spare ret mange penge i HVERT år fremover, hvis du får det lavet rigtigt.

MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis