Hvilket pap til buet tag.

Hej Alle

Jeg skal lave bygge anneks som blir en ottekantet og med tag udformet som en hyperbolskparaboloide. 

Jeg vil dække med pap men taget buer i alle retninger. Så vil høre om to ting.

1. Hvilket finer kan bruges til dette? Jeg har ikke ringtig lyst til at bruge brædder da taget buer i flere retning og det blir noget bøvl at vride dem. Jeg tænker selv to lag 8 mm. Jeg har 400mm cc lægte afstand så 16 mm burde være fint. Hvad tænker I? Buen blir som det ses på billede med højdeforskel på 130cm over et spænd på ca tre meter. 

2. Hvilken type tagpap? Jeg er ikke helt klar på at brænde det på, men det kan jo være det er det bedste at gøre. Har tænkt på selv klæbende men det kan nok være svært på buer hvis man lige skal rette til og det bare klæber med det samme. Ellers versionen med asfaltklæber fordi det vil være nemmest at styre på plads henover buer.


Lige børn leger bedst, men de skæve er mere Funky!
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Spændende projekt!!! Jeg ved ikke hvad svaret er, men glæder mig til at følge det.

Du må endelig lægge billeder ind her af projektet og slutresultatet! Meget inspirerende.

Mvh. AllanE
Jo tak Allan. Jeg krydser fingre for der blir virkelig krydsende vinkler da alt er skævt. Går igang så småt idag.

Lige børn leger bedst, men de skæve er mere Funky!
Hey. Derude. Ingen bud på det her indlæg. Ku rigtig godt bruge nogle erfaringer på dette område!

Lige børn leger bedst, men de skæve er mere Funky!
Jeg har selv prøvet at brænde tagpap på, og det er ikke så svært. Men de buer giver jo nogen problemer med at det vil lægge sig i folder. Så det er nok fordi der ikke er nogen med "den supergode løsning"

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
alternativt kan du lægge glasfiber på taget, der er noget lettere at få til at følge formen, og prismæssigt ikke den store forskel

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Tak Neubert. det vil jeg undersøge mere om! send evt links du ved virker.

Lige børn leger bedst, men de skæve er mere Funky!
jeg har ikke nogle specifikke links, men har flere gange stødt på det udenlands.
evt google. fiberglass roofing
Havde jeg set det for blot en måned siden så var jeg selv gået i gang, men nåede at brænde pap på inden jeg fandt den mulighed.
Men opbygningen med finer osv. er den samme som et paptag.
Derpå smøres polyester, måtterne lægges på, og gennemvædes med polyester, og til slut males med topcoat.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Anvendes der pap, så ville buerne måske give problemer med bredde baner, kan måske mindskes med mindre baner, alt efter hvilken vej du vil lægge det, men pappen kan faktisk strækkes ret meget, så vil måske slet ikke være et problem.
ok Koluda men hvad tænker ville være nemmest mht fastgørelsen af pappen? Selvklæbende, med Asfalt klæber eller brænde det på. Jeg er en smule nærvøs ved tanken om ild...

Lige børn leger bedst, men de skæve er mere Funky!
ok Koluda men hvad tænker ville være nemmest mht fastgørelsen af pappen? Selvklæbende, med Asfalt klæber eller brænde det på. Jeg er en smule nærvøs ved tanken om ild...

Lige børn leger bedst, men de skæve er mere Funky!
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også