Metro vvb gået ned i tempo

Hej. Jeh har en 110 l. Metro vandvarmer hvor jeg har skiftet varmelegmet, da det slog relæet. Det har virket, den slår ikke relæet længere. Men vandet bliver kun meget langsomt lunkent... Jeg kan se på vores elmåler at den ikke trækker ret mange watt.
Er der nogen der har en idé om hvad problemet kan være.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af uhrskov på 02-07-2015 22:01
Hej. Jeh har en 110 l. Metro vandvarmer hvor jeg har skiftet varmelegmet, da det slog relæet. Det har virket, den slår ikke relæet længere. Men vandet bliver kun meget langsomt lunkent... Jeg kan se på vores elmåler at den ikke trækker ret mange watt.
Er der nogen der har en idé om hvad problemet kan være.

Du har formodenteligt fået et varmelegme med en mindre effektoptagelse end det gamle. Prøv lige og sammenlign. 

Kan der være noget med en forbytning med et varmelegme der er beregnet til og køre mellem 2 faser (440 volt) og et 230 volts ??? 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Skal der brugen en varmeoverførende pasta, mener nogle vv bruger det...
Skrevet af uhrskov på 02-07-2015 22:14
Det er begge 3000 watt elementer, kører med 400 volt.

Hmm, så skulle det jo gå lige hurtigt, forudsat du ikke har forbundet "legmet" mellem nul og fase. Alternativet er at varmelegmet defekt.

Har du nogen anelse om hvor mange watt det optager ???

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Ved ikke hvor mange watt den trækker, men det væsentligt mindre end vores elkedel til the-vand.
Det har ingen betydning hvordan kabelskoene er "vendt" . Hvis du har multimeter kunne du måle spænding på kabelsko når det kører. Der skal være ca. 400 volt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg prøver lige at måle spændingen
Skrevet af uhrskov på 02-07-2015 22:34
Jeg afmonterede kabelskoene og skiftede varmelegmet og monterede det igen. Kan det have nogen betydning at der er byttet rundt på kabelskoene så de sidder "omvendt"

Nej det er ligegyldigt. Når du "kun" har "pillet" i dåsen på varmelegmet  har du formodentelig ikke fået blandet nullen ind i ................ 

Det er ikke et stort forbrug. Varmelegmet er desværre nok defekt.

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Skrevet af <a href='https://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/21246' class='af-profile-link'>je__ns</a> på 02-07-2015 22:22
Skal der brugen en varmeoverførende pasta, mener nogle vv bruger det...


Den er pastafri
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis