Kan jeg

Har stillet spørgsmålet før, men er stadigvæk usikker.
Har den her jolle der med alt vejer ca 900 kg.
Min plan var at købe en bådtrailer så vi kunne sejle flere forskellige steder.
Men mine naboer, der selv har joller/sejlbåd siger den bliver for tung og det er alt for hårdt at trække den op af vandet.
Så er 900 kg for maget at trække op, eller kan det lade sig gøre ???

C/L
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Her er vores "båd + trailer" - bare til sammenligniing:

Traileren vejer 303 kg
Vores båd vejer 780 kg med motor, tank og det almindelige udstyr.
Totalt vejer det 1080 kg - (og vi tager lidt mere ud, når vi trailer båden langt, så vi kører lovligt)

ALTSÅ Vi kan uden vanskeligheder trække en båd som vejer 780 kg op på traileren. Det er med håndspil. Traileren er godkendt til 1000 kg.
Naturligvis betyder det noget om slippen er flad eller stejl.

Jeg vil mene, at med en god kvalitet bårtrailer og et ordentligt håndspil, så kan det gøres med en båd der vejer 900 - 1000 kg.
Hvis du har en trailer godkendt til 1200 kg eller 1500 kg, så må vi jo gå ud fra, at spillet også er solidt nok til at det er tungere båd.

Her ser du vores båd på trailer:

MVH A.


To ulykker kommer sjældent alene.
Det er der ingen problemer i bare dit håndspil er af god kvalitet, men med en båd på 900 kg ender du med en trailer med en totalvægt på ca. 1200 kg, må din bil trække det.
Et andet problem kan vær at trække båden op af slæbestedet, især hvis rampen er stejl, ikke alle biler er gode til den øvelse.

Ja når det kommer til hurtig og sikker trailer-håndtering, så er der noget at lære.
Ikke atomfysik - men det kræver lidt omtanke og øvelse, hvis det skal gå uden for meget koks.

Allermindst ønsker man at båden ryger bagud. Set her - Trekant-kiler:

http://www.leeroysramblings.com/boat_launching.html - se specielt billedet med trekant-klodser i snor hægtet på sidevinduerne - genialt og enkelt - jeg lavede det med det samme til vores egen trailer.

Det er en amerikansk flod-fisker-instruktør med masser af smarte fiduser.

Kig hans web igennem og du finder nok et par fiduser.

Ellers pøj pøj med dit bådprojekt.


To ulykker kommer sjældent alene.
Vi havde også håbndspil på i starten, men man kan da gudskelov købe et elspil der letter ens hverdag når det ton skal på traileren igen efter en sejltur;-)
Annonce
Ærligt talt Krill
Du har tidligere oprettet to tråde om samme emne og dér fået en hel del relevante svar. Måske bare ikke nogen der kan løse det problem, at du vist har en båd, der ikke er velegnet for trailing og desuden har en bil, der er for lille til at måtte trække en trailer med båden.
Du søger vist hjælp til at ophæve både tyngde- og færdselsloven. Det er der nok bare ikke rigtigt nogen, der kan klare i dette forum.

Finnband
Det sku da en latterlig kommatar. Når jeg nu hører to forskellige meningerne om det er en god ide eller ej, er det vel ikke så mærkeligt jeg bliver i trivl. Min bil kan trække 900 kg så det kan godt lade sig gøre, og jeg køber en trailer, da der er mange her i det her forum der siger det ikke er et problem. Tak til jer.
Så helt ærligt finnband, hvis det er sådan du skriver til folk, kunne det være DU skulle finde et andet forum at skrive i. Fjols.

C/L
Tror du sådan en trailer er lavet af luft? Hvis fu kun må trække 900 kg, så rester du da ihvertfald 250 kg
Båden kommer heller ikke kommer heller ikke til at veje mere end 600 kg
De 900 var for højt sat.

C/L
Skrevet af Krill på 04-07-2015 23:04
Det sku da en latterlig kommatar. Når jeg nu hører to forskellige meningerne om det er en god ide eller ej, er det vel ikke så mærkeligt jeg bliver i trivl. Min bil kan trække 900 kg så det kan godt lade sig gøre, og jeg køber en trailer, da der er mange her i det her forum der siger det ikke er et problem. Tak til jer.
Så helt ærligt finnband, hvis det er sådan du skriver til folk, kunne det være DU skulle finde et andet forum at skrive i. Fjols.

 

 

Det var da ikke en særlig ven´lig måde at svare på...

Du har jo selv oplyst at din båd vejer 900 kg, og at din bil max må trække 900 kg, når man læse i de 3 tråde du har oprettet med samme spørgsmål.

Udfra de oplysninger er der jo i høj grad et problem, da det ikke vil kunne gøres lovligt.

Nu vejer båden så pludselig 600 kg

 

 

 

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis