Gyngende gulv

Hej LDS

Jeg har købt et hus fra 1968 hvor det originale hollandske parketgulv stadig er, jeg ønsket at beholde gulvet da set stadig ser godt ud.

Problemet er at gulvet gynger/blødt nogle steder, huset har en krybekælder, er der nogle der ved om man kan klodser strøerne op nede op på kiler nede fra en krybekælder?

Eller slipper man ikke uden om at bore huller i gulvet og benytte nogle Jack-skruer?

Ville helst undgå at bore 10mm huller i gulvet

Hilsen Kevin
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der er krybekælder, kan du jo udmærket kile op nedenfra, eller lave ekstra understøtninger, hvis det er nødvendigt.
og det er selvfølgelig antaget at du kan komme derned.... mine forældre har også en krybe kælder, men den er kun ca. 35 cm dyb levner sgu itte meget plads til at kravle rundt, modsat min egen der er 70 cm dyb, hvor jeg selv har genopklodset nogle strøer der gav lidt efterkender du dybden ? og er der en adgang ? jeg har selv lacet en adgang til min krybekælder igennem bunden af et skab hvor jeg har pillet bunden ud og skåret op der
Det ville være det fedeste at gøre dette, nu har Jeg ikke overtaget huset endnu, men har set krybekælderen og mindes at jeg tænkte at man godt ville kunne krybe dernede som omkring de 70cm

Hvilke ting skal jeg bruge til at klodse gulvet op med? Normale kiler eller ville i anbefale andre produkter der holder i længere tid og mere stabilt?

Da jeg ikke har prøvet det før er der så nogle der vil bekræfte Hvad det er jeg skal gøre.

Klodse de underliggende strøer op nedefra så der ikke er luft mellem strøerne og jorden som et det der giver den gyngende fornemmelse?

Fik du nogensinde svar på dette spørgsmål om gyngende gulv eller er du med tiden leve klogere? 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis