Spartle kældervæg

Hej alle

Jeg har nogle malede kældervægge, som ikke længere er på pæne og glatte. Det vil jeg gerne have gjort noget ved, men jeg har brug for råd til hvad jeg skal gøre det med. Det er en tør kælder, men jeg har forstået at man ikke skal bruge sandspartel da det ikke kan ånde.

Hvad ville I anbefale man kan gøre? Jeg har overvejet Lip Finpuds som er kalkbaseret. Såvidt jeg ved, skal det være kalkbaseret? Og burde jeg slibe væggen først?

http://www.lip.dk/produktoversigt/spartling-af-vaegge/lip-finpuds.aspx

Eller har I andre forslag til at gøre den glat og pæn?

På forhånd tak

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej epsi,

Langt de fleste typer sandspartelmasser er difussionsåbne, så du kan sagtens spartle dine vægge med dette.
Du skal dog være sikker på at væggene ikke før er behandlet med kalk eller limfarve, da almindelig sandspartelmasse ikke kan hæfte på disse overflader.

Du skal være opmærksom på, at hvis du giver væggene en kalkbehandling nu, så vil du ikke kunne male med almindelig vægmaling senere hen, hvilket besværliggøre malerarbejdet hvis du senere hen vil male det igen.

Ved du hvad væggene består af nu?

Mvh Kresten
Malgodt.dk

Mange venlige hilsner
Kresten Kjær Larsen
Malgodt.dk
Hej Kresten

Tak for dit svar. Jeg ved ikke hvad væggene er behandlet med i dag. Det ligner bare de er malet.

Væggene skulle i følge tegningerne være ren beton. Det passer ifølge det jeg har boret i når jeg har sat ting op dernede
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
OK.
Hvis du prøver at tørre væggen med en fugtig klud, og det ikke smitter af, så kan du roligt spartle ovenpå med almindelig sandspartelmasse.

Jeg ville vælge den enkle metode og simpelthen bruge almindelig sandspartelmasse og almindelig vægmaling med en lav glans - fx glans 5. Så får du en overflade der er nem at vedligeholde og samtidig er den difussionsåben - hvis du vælger maling af en ordentlig kvalitet.

Mange venlige hilsner
Kresten Kjær Larsen
Malgodt.dk
Okay det prøver jeg. Hvis så malingen smitter af med en fugtig klud, hvad skal jeg så gøre?

Kan jeg bare købe almindelig sandspartelmasse i silvan eller andre almindelige byggemarkeder?
https://eshop.silvan.dk/vare/basic-sandspartel-2

Jeg har tænkt mig at bruge dyrups maling til almindelige vægge.

Nåe ja det glemte jeg at svare på. Hvis det smitter af så kan du gøre en af følgende ting:
1. Vaske af indtil det ikke smitter af mere og så lave den behandling jeg beskrev før.
2. Spartle op med det LIP produkt du selv beskrev tidligere og så male ovenpå med en kalkbaseret form for maling(Dette ved jeg dog ikke SÅ meget om )

Ja, du kan sagtens bruge almindelige produkter fra Silvan. Jeg vil nu selvfølgelig foreslå produkterne fra Malgodt via gruppetilbuddet, og som jeg kan vejlede 100% i ;-) 
http://www.lav-det-selv.dk/tilbud/aftale/malgodt

Men ja, du kan sagtens bruge produkter både fra Dyrup, Flúgger, Beckers, PP Mester Maling og mange andre - det vigtigste er blot at du ikke køber noget helt billigt. 

Håber det giver mening. 
 


Mange venlige hilsner
Kresten Kjær Larsen
Malgodt.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Det smittede ikke af. Så jeg tror jeg vil bruge tilbuddet og bestille lidt spartelmasse.

Tak for dine råd
Super. Selv tak. Du siger bare til hvis der opstår spørgsmål undervejs.
Vi får sendt spartelmassen afsted i morgen - tak for bestillingen ;-)

Mange venlige hilsner
Kresten Kjær Larsen
Malgodt.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også