Problemet efter udskiftning af ledninger.

Jeg har været i gang med at fjerne gamle stof ledninger og erstatte dem med nye. Dog er der gået et eller andet galt i mit diagram, da jeg skulle samle det hele igen.

Ledningerne er forbundet som på billedet, men Lampen virker ikke Er der nogen der kan gennemskue hvad der er forbundet forkert?

*de sorte firkanter er samlinger.

pft.

 

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ser ud til du kortslutter fase og nul i stikkontakten.


 

@grossmann
jeg har opdateret diagrammet, som det faktisk ser ud. (sort & rød) er ikke samlet i samme hul.
Mit relæ slår ikke fra, så jeg tror ikke der er kortslutning, og kontakten virker fint

Fejlen er i den røde cirkel, du sender 2 x "rød" op i lampen

Sæt blå frastikkontanten op i afbryderen, istedet for den røde. såvirker det...

Hvis det skal være korrékt skal den røde være nul, og den blå fase. (der må ikke være fase p lampen når den r slukket)

Så du har byttet rundt på farverne.

Blå er normalt nul

Rød mellemledning "fase" fra kontakt til lampe

 

Den røde ledning der går ud fra lampen, er nu flyttet over i den anden samling. Er det ikke den korrekte rettelse, eller er der stadigt bølv jeg ikke lige kan gennemskue?  Se diagrammet.

 

Annonce

Ikke helt korekt diagram, men er den røde fase, og den blå nul. så virker det...

 

Så er jeg endt med dette diagram. Ledningen med den grønne trekant er blå, men går i rød samling. Men er det korrekt?

Jeg tester det i morgen

Du skal følge Je--ns hans diagram ellers dur det ikke. Hvis du arbejder med kabel, er den blå = blå og bør være nul  -  Den røde der går i stikk. og afbryder = brun og er Fasen - den røde fra afbryder til lampe = sort. Lampeledning/tændledning


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg har fået det hele til at virke. MANGE TAK for hjælpen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis