Hulmursisolering

Jeg går med tanker om at få blæst noget isolering i min hulmur, for at få et bedre indeklima og spare nogle penge.
Jeg har så hevet en mursten ud for at se om den i virkeligheden var "hul" eller fyldt op med et eller andet gammelt ikke tidssvarende isolering. Ud "vælter" det her grå stads, jeg er lidt i tvivl om hvad det er og hvor godt det er tilat isolere.
Synes at kan mindes jeg har læst i en af alle de skrivelser i forbindelse med købet at det hed flyveaske, men synes ikke rigtigt jeg kan finde så meget på emnet, når jeg googler.

Så mit/mine spørgsmål er: "Er det godt eller skidt det her? Hvis ikke, kan man så gøre noget ved det?"



 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror det er slagger...
Flyveaske er ubrændte partikler der er blevet fanget i filtre fra skorsten, typisk på kræftværker eller affalds forbrændingsanlæg.

Hvad end du nu bruger, så alt hvad der pasificerer luftens bevægelser inde i hulrummet, hjælper på isoleringsevnen.

Men hvorvidt flyveaske kan hamle op med papir-uld, krøjer-kugler eller mineral/glas-uld , skal jeg lade være usagt.

 

umiddelbart vil jeg tro der vil være en del at hente i nyt isolering.
men en simpel test kunne være at stikke hånden ind i materialet der er nu og gøre det samme i noget af det du evt vil få blæst ind, der vil du nok kunne mærke en forskel i hvor varmt det føles.

Dog vil jeg mene at hvis du skal have isoleret det igen, skal det gamle fjernes, hvilket da også er til at have med at gøre.

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis