Skunk ventilering?

Er lige gået i gang med at skulle efterisolere en skunk i vores hus. 

jeg blev lidt forbavset, da jeg så at der ikke er ventilation over væggen og op til tagstenene...

Er det normalt at man lukker af med mørtel (eller hvad det nu er) oven på muren og op til tagstenene?

 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jep, det var normalt den gang.

Er det noget jeg skal gøre noget ved?

Der er selvfølgelig ca 5-7 cm luft øverst i skunkenvæggen, op til det øverste loft, men der vil da ikke være megen cirkulation af luften, da der kun er de sædvanelige "gavlhuller" øverst oppe.

   


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Sådan var det også her, jeg bankede det hele ud og erstattede det med kugler af voliere net. Voliere nettet kan undværes, hvis fugleklodserne er 100 % iorden.
I øvrigt et helvedes arbejde, ind med en spand og mejsel og ud med hver spandfuld :-)

Puha, det lyder til at være et slid 

jeg overvejer om jeg kan bore nogle huller i det? selvom det nok bliver svært...


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tja det tog mig 2 aftener. Det der tager mest tid, er det kedsommeligt arbejde med at klippe og krølle det voliere net :-)

Jeg tror nemt du Nan bore huller, mursten er jo nemme at bore i. Men der skal bores temmelig mange huller, for at få noget luft igennem

jeg vil førsøge mig med boremaskinen i morgen...

Da gråspurvene har bygget rækkehus under udhænget hele vejen langs huset, skal der også noget net for

jeg kan jo tvivle på hvor stærkt det mørtel er, så måske bliver det nemt... hør hvor jeg håber 


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis