Bygning af eget skur - Krav til forsikring?

Hejsa! 

Jeg er gået i gang med et større have projekt, som involvere bygning af en ny garage, hvor der nede i enden kommer et lille(Læs: stort) værksted/mandeværelse. 

Jeg vil dog gerne have alt på det rene, da jeg godt vil bygge det efter alle regler, men ikke rigtig har kunne finde noget. Er der nogle krav til sådan en ny byggelse når det kommer til forsikring? Jeg vil jo gerne kunne have forsikrede fadølsanlægget (Det vigtigste) og hvad der ellers nu skulle snige sig in af værktøj osv.

Jeg har pt. Next.dk til forsikring i øjeblikket, men jeg kunne ikke rigtig finde mig ud af, om der var forskellige regler fra selskab til selskab, eller om der var nogle generelle regler. 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Så vidt jeg ved skal det bare være forsvarligt aflåst, om der så er en grænse for hvor meget de dækker ved jeg ikke..
Du burde kunne læse alt i dine forsikringspapire, i mine står der da hvad der dækkes og ikke dækkes.

Det er din Villaforsikring der skal dække selve garagen/skuret, og din indbosforsikring der skal dække tingene inde i skuret..

Da du tegnede din husforsikring blev der sikkert skrevet op hvad forsikringen dækker. Det er noget med kvadratmeter, hårdt tag, mursten, beliggenhed og lign. Og det er det forsikringen dækker. Hvis du udvider skal forsikring også justeres. så den nye bygning kommer ind under forsikring.
Det er noget lidt andet med indboforsikring. Der er det typisk en maks. sum som forsikringen dækker, men det sikreste er da at få det hele opgivet til dem. Den dag ulykken er sket, findes der ingen forhandlingsmulighed.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis