Reparation og fugning af udvendig murstensvæg..

Hej alle...Jeg er nu blevet brændt af nr. 2 murer som skulle reparerere en sydvendt endegavl på min garage samt pudse den op indvendig.. Fugerne er renset ud og der skal skiftes en del sten og sættes udluftning i.og fuges omkring et vindue.

Så nu må jeg selv gang for gider ikke disse murerer mere som laver aftaler der ikke holdes.. .

Lidt spørgsmål...: 

Jeg skal som sagt fuge og skifte nogle mursten samt pudse væggen op indvendig mm,.

1. Skal jeg bruge forskelligt slags mørtel til de forskellige opgaver?

2. Er det ok det jeg kan købe færdigblandet i poser som blot skal vand i eller er det meget billigere at blande selv.. 

Ifald jeg vil blande selv.Hvad er blandingsforholdene jeg skal anvende til det forskellige?

Og er der iøvrigt ellers noget jeg skal være obs på i forhold til holdbarhed, udførsel mm?

God sommer.

Marianne

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du skal starte med at finde ud af, hvilken type mursten du har.

Det afgør hvilken type mørtel, der skal bruges. Er det gamle blødstrøgne sten, er det f.eks. sandsynligvis kalkmørtel uden cement, der skal anvendes. Er det nye maskinsten, skal du bruge en cementmørtel af en type.

Du skal anvende den type mørtel, som der er anvendt tidligere. Ellers er der risiko for at stenene tager skade.

http://www.mur-tag.dk/index.php?id=280

Kan du sætte et billede ind af herligheden, og eventuelt sætte en ca. årstal på garagen. Så kunne det meget vel være at der er nogen der ved hvordan det i sin tid er lavet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej begge to.
Tak for svar... Skal prøve se med et billede. Kan se ud fra linket at det da ikke bare er sådan lige at finde ud af hvad der skal bruges...Men kan da nævne at fugerne overalt er et mørkegrønt materiale inde bag ved den grå overflade og meget hårdt. Huset er bygget i 1961 i gule sten med et svagt rødt skær.

Arbejder lige på billede..

Mvh Marianne
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis