Piaggio Bravo

Hej alle. Jeg har en Piaggio Bravo som er blevet nået sløv i det. Starter fint men trækker ikke ret godt men kommer da op i fart men når den så bliver varm køre den langsommere og langsommere for til sidst at gå i stå. Jeg kan godt starte den igen men vil ikke trække. Har renset kaburator. En siger at jeg har forkert tændrør ? Håber nogle her kan hjælpe mig. Tak.

ls
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Aah tror nu ikke det er tændrøret der bør det alene, men det kan du så hurtigt konstaterer ved og købe et nyt til maskinen. Det hedder B6HS hvis knallerten er lovlig.  

Men den skulle trække dårligere og dårligere når den bliver driftvarm kunne tyde på en for mager blanding eller begyndende sætning af stempel. 

Har du den rigtige mængde selvblandende olie i benzinen (2%)  ???

I hvilken stilling skal gashåndtaget stå for motoren trækker bedst ???

Det er vist lige de indledende spørgsmål her fra. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hej Leif. Den er lovlig og det er også sådan et tændrør som sidder i og jeg køre med 2% blanding. Det med hvor meget gas jeg giver har jeg ikke tænkt over den får bare fuld gas. Har set idag at det drypper fra udstødningen ikke meget. Kan den varet sodet til ? Mvh. Carsten.

ls
Skrevet af Lagerstrøm på 24-06-2015 23:51
Hej Leif. Den er lovlig og det er også sådan et tændrør som sidder i og jeg køre med 2% blanding. Det med hvor meget gas jeg giver har jeg ikke tænkt over den får bare fuld gas. Har set idag at det drypper fra udstødningen ikke meget. Kan den varet sodet til ? Mvh. Carsten.

Så prøv lige og "tænk" over hvor på "rullen" motoren trækker bedst. 

Hvad farve har spidsen af tændrøret efter du har været ude og køre en tur ???

Nu er dryppen fra udstødning jo et vidt begreb. Hvad drypper det med ???

Hvis maskinen har kørt med 2% selvblandende olie i benzinen hele sit liv vil udstødningen ikke sode til.

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Beder sent end aldrig. Kørte bedst ved halv gas ca. 5 kmt. Udstødning var ikke teistoppet. Så fik den en ny tændspole samt tændrør men lige meget hjalp det så det hele ente med at jeg solgte den billigt til en som nemt kunne lave den sagde han, men om han har lavet den ved jeg ikke. Nu har jeg købt en Maxi som jeg kan slås lidt med. Men den kan da køre. Men tak for alle rådende Leif. Mvh. Carsten.

ls
Skrevet af Lagerstrøm på 09-08-2015 23:10
Beder sent end aldrig. Kørte bedst ved halv gas ca. 5 kmt. Udstødning var ikke teistoppet. Så fik den en ny tændspole samt tændrør men lige meget hjalp det så det hele ente med at jeg solgte den billigt til en som nemt kunne lave den sagde han, men om han har lavet den ved jeg ikke. Nu har jeg købt en Maxi som jeg kan slås lidt med. Men den kan da køre. Men tak for alle rådende Leif. Mvh. Carsten.

Takker for tilbagemeldingen Carsten. 

Og grunden til problemet er motoren får for meget luft i forhold til benzin (for mager blanding). Det skyldes formodenteligt at luftfilteret ikke er orginalt eller utæt mellem karburator og luftfilteret. Ligger fejlen ikke i filteret vil en strålespids et eller to numre større sikkert kunne kurere tilstanden.

For mager blanding resulterer også i at stemplet har tilbøjelighed til og sætte sig hvilket river cylinderen indvendigt med nedsat kompression til følge og dermed nedsat ydelse eller destruktion hvis det er helt galt. 

Men pøj pøj med det "nye"  køretøj.  

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis