Hjelp til fræser motor

Hey har en honda 160cc fræser motor som jeg har lidt problemer med kan kun give gas nå der er fuld choker uden choker kan den kører i tomgang lidt inde den går ud

Ting jeg har prøvet

Renset tanken - Renset karburator 5 gange - Nye pakninger over alt - Nyt tændrør - Nyt olie - Nyt benzin slange - stillet på luftskrue - Nogen der kan hjælpe mig med hvad der kan være galt

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Har du tjekket for utætte pakninger ved indsugningen (karburator "manifold" ), det kunne lyde som om den trak falsk luft.
Har du det rigtige luftfilter på...
Rensning af karburator kan virkelig være drilsk, ultralydsrensning kan være løsningen..

Renset karburator hmm. Du er ikke kommet til og "hive" i nåleventilen på  svømmeren, så svømmerstanden bliver for lav ???

Ellers kan der godt sidde et stykke skidt i strålespidsen. Prøv og stille den ud med et "hår" fra opvaskebørsten eller anden ikke metallisk genstande og gerne en gang trykluft bagefter modsat sugesiden.  


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
der er kommet nye pakninger i indsugningen så den er total tæt. Har renset strålespidsen som du beskriver. Svømmeren er af plastik så der er ik noget man kan bøje. Har fået den til og stå i tomgang uden choker man bare man tænker på og rører gassen går den ud
Kunne lyde som om du har et forket/blokkeret luftfilter på så den bliver kvalt.
Eller at luft-spjældet er blevet stillet forkert/ikke har (korrekt) forbindelse til gas-kablet.

 

Efter fejlbeskrivelse får motoren for mager blanding når den skal hjælpes med choleren for og "tøffe". Hvis luftfilteret er mow beskidt virker det lige stik modsat, dvs. at motoren går for fedt og derved ikke skal have chokerhjælp. 

Men det er svært, Steve, når tingenre er rene og sidder på deres rigtige plads. Der er næsten ikke andet for end og prøve at skille det hele af en gang til for og kontrollerer, om udsagnet nu også er rigtigt. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
luftfilteret er taget af mens jeg prøver og få den til og kører rigtig så det er ikke fordi den ikke kan få luft. karburatoren har jeg haft af og renset 20 gange nu så der er 100% ikke noget møg i den.
Skrevet af steven s på 23-06-2015 22:59
luftfilteret er taget af mens jeg prøver og få den til og kører rigtig så det er ikke fordi den ikke kan få luft. karburatoren har jeg haft af og renset 20 gange nu så der er 100% ikke noget møg i den.

Nu er det altså igen igen ikke et spørgsmål om motoren kan få nok luft, derimod får den efter beskrivelsen for meget luft i forhold til benzin. Skal vi ikke lige slå det fast for ikke og skabe unødig forvirring ???  

Behold endelig luftfilteret på når du roder, da et manglende luftfilter gør at motoren for en endnu magre blanding. Dvs. problemet bliver endnu værre.  

Kunne godt lige tænke mig og vide typenummeret på din motor for og have lidt mere konkret og gå efter ??? 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Kan ik lige finde noget nummer på den men det er sådan en her

Skrevet af steven s på 25-06-2015 09:02

Kan ik lige finde noget nummer på den men det er sådan en her

Den modellen hedder GX 160 som der står på siden. Den bliver vist også kaldt en Kina Honda. 

Men hvorfor den skulle lave problemer er mig en gåde da de ellers plejer og være mow stabile. 

Prøv lige og kontroller ventilspillerummet. Det kunne være det er der fejlen ligger. De skal stå 0,15 på indsugning og 0,2 på udstødning i kold tilstand. Det kunne jo være ........................ 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis