Fjernelse af jord.

Jeg har en have der skal opgraves og jorden skal bortskaffelse, er der nogle der ved hvad det koster i 4690 området?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal først have lavet en jordprøve. De koster ca 1000.- stykket, og du skal lave en for hver 20ton jord du skal af med, hvis det ikke er forurenet jord, og 1 for hver 60ton hvis det er forurenet jord. Sådan er det i hvertfald her i min kommune. Alt efter hvad dine prøver viser, er der forskellige jordbehandlingsanlæg der kan aftage din jord. Er den ikke forurenet, kan de alle tage det, også skal du bare høre en vognmand om prisen fra din adresse til det sted det skal afleveres.
På miljoeportal kan du se om jorden i dit område er klasificeret så det ikke behøver analyse.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er komplet umuligt at svare på når du ikke giver nogle oplysninger overhovet.
Er din have 500m2 eller 5000m2 og hvad betyder opgraves?
Hvor meget skal fjernes og er det over det hele der skal graves?
Spørger du om pris på totalt entreprise med gravearbejde og bortskaffelse eller er det kun prisen på jorden du vil vide?
Dit indlæg er ekstremt mangelfuldt
Velkommen på LDS, det glemte jeg.
Og så skal du ikke lade dig slå ud af sure opstød. Men flere oplysninger kunne være nyttige hvis de gode råd skal have lidt kvalitet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Ja lidt mangelfuld er det nok, men det drejer sig om en grund/ på 170m2, hvor jorden skal opgraves og køres væk, eller bare køres væk hvis jeg selv opgraver. Tænker hvis en vognmand kom forbi med en grab, er der nogle der kender priser på det i 4690 området.
Kan ikke se noget om jorden i det område på miljøportalen, skal man have en kode eller hvordan?

Hvis du også fortæller, hvor tykt et lag, der skal graves af, er det muligt at beregne antal kubikmeter, og dermed give et fornuftigt svar.

Det koster ikke alverden at få en vognmand til at køre rundt med din jord. Men hvis den er forurenet, så bliver det dyrere at komme af med det.

Kig på din kommunes hjemmeside: http://www.faxekommune.dk/jordflytning-0

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis