Bato værktøj, kvalitet?

Hej.

Jeg skal ha mig et nyt topnøglesæt til hjemmeroderi i garagen, og har i øjeblikket kig på et sæt af mærket Bato, men har dog aldrig haft værktøj af det mærke før så ville lige høre om der er nogen der kender det mærke..

Det er et sæt til 2000kr. så jeg vil gerne have at skraldenøgler osv. holder en ordentlig kvalitet og ikke falder fra hinanden efter et år.. Er der nogen der kan sige lidt om kvaliteten på det mærke?

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Kender faktisk godt mærket. Det sæt har de samme problemer som de billige fra Harald Nyborg og Biltema, skralden ryger først omend den normalt holder lidt længere. 

Derfor syntes jeg du er bedre tjent med et sæt til 1/5 af prisen, især når det "kun" er til hjemmefuskeri. Hvis du absolut vil prøve og splitte en billig top af, bør du absolut købe et ledhåndtag og gøre forsøget med. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg har nogle skraldefastnøgler i BATO mærket og de er rimelig gode. Dog ville jeg nok hellere købe et af de gode sæt med 10 års garenti i biltema. Sådan et topnøgle sæt har jeg også. Købt fordi jeg ikke ville hærge mit dyre beta værktøj. Og jeg er overrasket over så solidt det billige fra Biltema er. Det her virkelig fået tæsk. Og er ike blevet sparet. Hverken med luftnøgler eller store forlængere. og de holder fint endnu....

Hvad skal vi med guld og sølv når vi har 4x4 og ØL?
Tak for svarene, det er dette sæt jeg har i kikkerten:
http://www.batonordic.dk/dk/p-167/bato-topnoglesaet-kombisaet-1-4+3-8+1-2

Hvad angår brugen, så bruger jeg mit værktøj, men "hærger" det ikke, dvs. jeg bruger T-håndtag og forlænger med vandrør og lign. nå der rigtigt skal tages fat.. Kan i anbefale nogle andre sæt i prisklassen 2000+/- jeg vil gerne have et sæt med 3 størrelser skraldenøgler og et bredt udvalg af toppe, både lange og korte..
Jeg har sådan et sæt her fra Bahco, det er fin kvalitet, og skraldenøglerne er af god kvalitet, prisen er jo også ok.
http://www.harald-nyborg.dk/p2179/bahco-topnoeglesaet-92-dele
Det Bato sæt du linker til har jeg faktisk, bare under et andet mærke.. Det er vist sådan et licensprodukt der findes under flere navne.. Nå, men det er faktisk helt OK, altså ikke det bedste værktøj jeg nogensinde har haft mellem hænderne men en udmærket kvalitet, skraldenøglerne virker ganske solide.
Du kan få det her uden "Bato" mærkater men væsentligt billigere: Det Bato sæt du linker til har jeg faktisk, bare under et andet mærke.. Det er vist sådan et licensprodukt der findes under flere navne.. Nå, men det er faktisk helt OK, altså ikke det bedste værktøj jeg nogensinde har haft mellem hænderne men en udmærket kvalitet, skraldenøglerne virker ganske solide.
Du kan få det her uden "Bato" mærkater men væsentligt billigere: http://olietryk.dk/vaerktoj/haandvaerktoj/topnoglesat-171.html
Annonce
Hvis du har et topnøglesæt allerede, hvorfor i himlens navn så købe et nyt.

Som flere skriver er det ½" skralden som går først, så jeg skaffede mig en Bacho, som jeg er glad for. Jeg fandt også en KS tools 1/4" skralde, som nok er lidt for smart, men den skal jo passe til mig...

Min pointe er: skift de dele som går i stykker til en god kvalitet, og så har du et topnøglesæt i god kvalitet i al evighed.

...og kig så lige på Biltemas lange toppe. De er dæl'me billige, og jeg kan ikke se kvalitetsforskel til Bacho...

"Born to Run" er fra 1975... og det er stadig en fed plade.

Jeg har et sæt ½" toppe fra Biltema, sådan et sæt der kan sidde på værktøjstavlen, kvaliteten fejle ikke noget, jeg har også brugt dem til min slagnøgle, det holder de også til, til tros for de ikke er så tykke i godset.
http://www.biltema.dk/da/Vaerktoj/Handvarktoj/Topnogler-og-Trakvarktoj/Toppe-adapter-og-forlanger/Toppe-Multi-12-2000019863/

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis