Næsten færdig GDS CNC. Hvad syntes i?

Video 1

Video 2

Video 3

Det har været et sindsygt sjovt projekt. 

Motor,drev og spindler er fra gamle upgraderede maskine fra mit arbejde ligeles et alt Alu fra mit arbejde,og alt er fræset/drejet selv. 

Maskinen kører indtil videre perfekt, men det er ikke meget jeg har fået den brugt. Nu skal jeg lige lære at bruge den

Flere detaljer kommer senere, hvis det har interesse...

Hvor køber i jeres fræse jern, her tænker jeg specialt på V-bit og ballnose? og hvad er de bedste feeds and speed med disse jern?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Flot arbejde, det må da have taget nogle timer..
Det har taget Ca. et år. Der er gået mange aften timer efter ungerne er kommet i seng
En fantastisk flot "skrot" CNC maskine du har samlet der
Respekt.

René
Hej
Det ser fint ud, men en ting der piner mig at se er, at man kopierer andres ustabile konstruktion.
En stabil maskine må ikke have de tynde lodrette gantryes, som Amerikanerne kalder dem,
Ved bare en smule belastning vil denne konstruktion vibrere.
Man skal sørge for en kraftig kasse konstruktion.
Synd når du nu har brugt så fine føringer.
Desuden ville jeg montere en tandrem mellem de to kuglespindler, i stedet for slavemotor.
Hvis den ene motor mister steps, vrider den hele maskinen skæv.
Misforstå mig ikke , når jeg drypper lidt malurt i bægeret, men du spørger om vores mening.
Måske skal du kun fræse i MDF og så er det sikkert godt nok,
men ønsker du at kunne fræse i hårdere materialer er den for svag i tværretningen.
Undskyld. Hilsen Johnny

Johnny cnc
Grantyen er bygget 10 mm alu og 2 80x40 alu profiler den er meget stiv og fræser alu uden problemer
De to axser kommer der encoder på så maskinen stopper hvis den ene mister for mange steps...
Ligger en video op senere hvor den skærer alu som smør...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis