BioMax16: brænder og slanger bliver fyldt med piller??

Har en BioMax16. Brænderen, røret og slangen bliver fyldt af piller... Og fyret går så ud.
Hvad går der galt???
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/24579' class='af-profile-link'>the_partyman</a> på 20-06-2015 09:31
Har en BioMax16. Brænderen, røret og slangen bliver fyldt af piller... Og fyret går så ud.
Hvad går der galt???
Men det kører fint i ca. 5 dage inden det går galt...

Du fylder åbentbart alt for mange piller ned i hærden.

Måske tænderen er defekt/sidder forkert ???

Undres dog, da jeg vil mene fotosensoren skulle forhindre noget sådanne i og ske. Måske den er defekt/sat forkert op ???


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Den kører i ca. 5 dage. Kan ikke justere pillemængden længere ned... Ville det hjælpe at stille hvor meget der kommer gennem sneglen ned...??
hvis du har meget smuld eller har piller over 20-25 mm kan dette give de problemer du omtaler.Det har ikke noget at gøre med hvor manger piller du kommer igennem sneglen.Har hørt om nogen der har skiftet til nogle meget korte 6mm piller hvor problemet så forsvinder
Hvad er det for en af biomaxen du har den nye eller den gl model

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
havde samme problem i vinters pludeslig opstod problemet.Havde så et par poser til at stå fra en anden palle og der var stor forskel på hvor meget smuld der var i dem på trods af at det var samme mærke og leveret på samme tid

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Jeg oplevede det samme. Jeg fandt ud af at jeg havde forkert træk i skorstenen. Mit fyr havde kørt uden problemer i 2 næsten 3 år. Men i vinters der valgte jeg så at lave lidt om i min fyring fordi jeg fandt nogle nye indstillinger og fandt ud af jeg kunne justere trækket i skorstenen. Det gav de samme problemer du beskriver. Så jeg lukkede trækstabilisatoren. Og det løste mit problem. Har du lavet ændringer som evt kan forårsage problemer?

Hvad skal vi med guld og sølv når vi har 4x4 og ØL?
Og det er ikke fordi du har undladt at rense herden for slagger og aske?
Kør evt med lidt mere luft.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis sneglen ikke kan kommunikere med brænderen, bliver slangen fyldt op. Det er el-opstarten du har fejl på. Monter en ny el-starter, prøv en gang testkørsel af snegl, og kontroller, om den stopper efter 360 sek., kontroller, at dine piller ikke er fugtige. Du skriver ikke om herden er fyldt op med friske piller efter startforsøg. Det skal den være, som bevis på, at fyret har forsøgt el-Start. Det burde også stå på displayet. Og naturligvis har du afmonteret blæser eller hele brænderen og blæst blæsren igennem med trykluft ... For den virker vel?

 

Som skrevet så kan den køre ca. 5 dage inden problemet opstår.
Tror problemet er pillerne, som nogle af andre siger...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis