Hvilken tykkelse leca til skur?

Jeg skal i gang med at lave skur, hvilket jeg har tænkt mig at lave i leca og selvfølgelig med dertilhørende fundament. Skuret bliver 6 x 6 meter, og som udgangspunkt regner jeg ikke med at gøre det store for at isolere det, da det primært er til opbevaring af diverse ting til haven. Jeg er dog noget i tvivl om, hvilken tykkelse leca blokke jeg bør vælge? Vil det være nok at tage dem der er 10 cm eller bør man gå op i 15 eller 19?

Alle input vil blive vel modtaget  

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror da nok at en 10 cm mur vil være OK, hvis du murer den i noget stærk mørtel.
Jeg ville nok vælge min. 15 cm og har selv brugt 20 cm i lignende tilfælde, sådan bare for en ordens skyld. Så holder det til lidt af hvert.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er jo lidt forskel i prisen, så jeg synes ikke, at det gav mening at tage nogen som var tykkere end nødvendigt, så mange tak for dit input ktm. Andre der har erfaringer i den retning, så byd endelig ind.

Et lille tillægsspørgsmål: Jeg har låst flere steder at det kan give problemer mht. rust på værktøjet, hvis ikke der er isoleret samt over frysepunktet. Har det noget på sig?
Det er for høj luftfugtighed der giver rust på værktøjet, jeg har en isoleret garage 100 mm isolering i loft og væge, der er et u isoleret betongulv, der er ingen varme, jeg har ikke problemer med rust på værktøj.
(bilen er der kun hvis der skal repareres)

Jeg ville vælge 15 cm blokke, det giver mere stabilitet, samt det isolere bedre....
Tak for svarene indtil videre. Jeg har lige et par spørgsmål mere:

Skal der bruges murpap hvis det hele laves i leca? Jeg synes, at de siger en ting nogle steder og andre det modsatte. Min plan er at lave sokkel af 2 skift leca.
Vil det være tilstrækkeligt med 4 vindtrækbånd, som bliver skruet fast på indersiden og op omkring remmen i toppen - et i hvert hjørne?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis