Stukopsætning ved ventilation

Kære alle gøre-det-selv-folket,

Som et lille sommerprojekt, vil jeg forsøge, at opsætte stuk i vores køkken. Her løber jeg dog ind i - synes jeg selv - lille et problem. Ventilationen/luftkanal! (se billede). 

Er det lovligt (jfr. bygningsrelementet el.lign.) at sætte stukken op foran ventilationen? Hvordan vil man bære sig ad med sådan en udfordring. 

Det skal sige, der mangler at blive opsat en rist foran ventilationen  - med mindre I har nogle bedre forslag!

På forhånd tak for hjælpen! 

Mark

 

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen på LDS
Det er måske ikke ulovlig, men det er ikke godt at dække ventilationen. Så får du ikke fugt og mados ud af køkkenet og lejligheden. Og der er masser af tråde her på LDS hvor folk har problemer med manglende udluftning.
Du kan bore / hugge udsugningskanal så bunden i den går 45 grader nedad. Så kan der måske både blive plads til stuk og ventilation. Det vigtige er at du holder næsten samme areal hele vejen i hullet. Denne metode forudsætter at dit stuk ikke er ret høj.

Eller du kan sætte rist i, og så stoppe med stuk lige før, og starte igen lige efter. Man kan se hvorfor du stoppede, så det kan måske gå an.


Eller du kan lave en pæn kasse uden om den, som så har tilsvarende hul i bunden.
Så ser det måske knap så dum ud end hvis stuk går hen over hullet.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis