Gulvspånplader og (pudse)fugt

Som en del af vores projekt, skal der nyt undergulv på(som der siden skal lægges klik laminatgulv ovenpå.)

Det skal være af gulvspånplader og jeg har læst instrukserne fra producentent (Novopan). Her står bl.a.

Akklimatisering
Pladerne skal ALTID akklimatiseres – uemballeret – ca. 1 uge inden nedlægning i det lokale, hvor de skal anvendes. Al mur- og pudsearbejde skal være afsluttet inden montering, og bygningen skal være udtørret for byggefugt (maks. 65% RF), opvarmet til min. 18°C og ventileret

Det er jeg sådan set med på, og mureren færdiggør pudsearbejdet i god tid inden.  MEN jeg er kommet til at tænke på at jeg, når gulvet er lagt, også skal have muret et par døre til i den videre process. 

Kan det blive et problem i forhold til at gulvet så vil suge fugt?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er det ikke bare dække det af med plastic når han arbejder, også fjerne affald bagefter.

Det vand du bruger i mørtelen, skal ud af rummet igen. Og det er mest de første par dage så aftager det. Når man har pudset en væg f.eks. så er der masser af dug på vinduer, selv om man lufter ud. Men hvis du kan have vinduer åbne i 3-4 dage hele tiden, så kan det nok gå an. Og ikke noget med at lukke om natten - tyveri m.m.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis