Mørke pletter på træpladerne under tagpap tag..

Hej hej....

Jeg har fået skiftet tag på huset og lavet listetækket tag hvor der er udluftning i tagrykningen og i gavlene af huset. Har et halvt års tid efter bemærket at der er kommet sorte pletter på træpladerne på loftet og ved henvendelse til tømmeren får jeg af vide at det ikke er så usædvanligt ifald der har været lidt fugt i pladerne da de blev sat op... og man kan få noget at sprøjte pladerne med.så det forsvinder....

Nu til mine spørgsmål....:

1: Nogen som ved hvad det stads hedder som bleger disse pletter...?

2. Skal jeg være bekymret over pletterne...?

Mvh Marianne

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, det er normalt, specielt hvis man anvendes krydsfiner plader som ikke er antimug behandlet, frem for rupløjet brædder, som alle producenter og håndværkere efterhånden anbefaler.

Men kun ½ år efter, kunne tyde på at de var fugtige ved opsætning, betyder normalt at håndværkere ikke har sørget for ordentlig afdækning af pladerne, eller at dampspærren i huset ikke er tilstrækkeligt tæt.

Blege... ? du kan bare tørre det af med Rodalon, men kommer med GARANTI tilbage igen på et tidspunkt.

Nej, er dette i tagrum over dampspærren i huset, er der ingen problemer i det.
Tusind tak for svar...
Det ligner krydsfiner så det er nok som du skriver...men håber da ikke at det over tid forringer taget inde fra...

Du nævner dampspærren....nu ved jeg ikke hvordan den er hvis du mener mellem stueplan og loftrum da vi ikke har haft skiftet loftet men der kom ekstra rockwool oven på eksisterende rockwool da taget blev skiftet ...Under krydsfinerpladerne er der åbent loft...
Nej, det forringer ikke taget som sådan, da skimmel ikke svækker træet.

Dampspærren er den gamle så, det er alt efter alder sikkert en gammel alukraft.
Tak for svar... Lyder godt.... :-)

God weekend
Var så lidt, og i lige måde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis