Cykel kammer over.

Hej.

Er havnet i lidt problemer med min cykel. Har stykket en sammen fra lidt forskellige modeller. Grundlaget er en fin, gammel Nishiki med udvendig gear. Bagskifter fra en anden model, men har kørt med hjul og tandkrans og skifter sammen uden problemer. Nu kammer den over i de høje gear, de tre laveste kan bruges. Har også prøvet en skifter med lang arm. Samme resultat. Irriterende. Sidder een med en løsning. Har prøvet at korte kæden op, og forlænget den igen. Er ved at få flere grå hår

mvh


 varmetossen

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det justeret rigtig op med kablet, min kones cykel havde same kvaler i 3-4 gear, her skulle der bare lige strammes lidt på kablet. Mener det er en Nexus gear, det er med 7 indv. gear.

Det hele startede med jeg satte nye dæk på, så sprang gear kablet af og hun måtte cykle 7 km i første gear, som den ender i når det sker, jeg fik monteret kablet igen, og så hakkede gearet.
Nu virker det så igen, men bestemt ikke noget jeg har fået ros for....
Du holder kortene for tæt til kroppen,cyklens navn er ligegyldig men gear gruppens navn og måske nummer er vigtig,her skal alle dele passe sammen.
Almindeligvis skal du gøre dette.
Løsne kablet og de 2 skruer der forhindrer skifteren i at gå i hjulet eller pege ud i rabatten, de er ikke til at justere skiftet med.
Sæt grebet i 3. gear og kæden på det rigtige tandhjul,nu indstiller du kablet så kæden kører perfekt på det rigtige tandhjul og så burde de andre gear også virke.
Nu justerer du de 2 skruer så skifteren ikke kan gå i lygtepælene eller det der er værre i egerne.
Spiller det ikke Max kan det skyldes at droppet er skævt(Den plade skifteren sidder på)
Den 3. skrue på skifteren tension skal også justeres så kæden kan komme på det største tandhjul med 1cm luft.

René
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis