Faststøbning af træ på glasfiber

Nu er jeg nødt til at spørge på en anden måde. Det er NU jeg har brug for et godt råd, når nye kistbænke i bunden skal fastgøres til glasfiberdørken. De gamle bænke blev brækket ud af en slags glasfiberarmeret krave. Hvad gør jeg? Er det Epoxy der skal bruges ?
Please svar
Ingeborg

Når lysten driver værket
Nu er jeg nødt til at spørge på en anden måde. Det... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er vigtigt at det du "glasser" er nogenlunde fri for lak - helst lidt groft-slebet.

Hvis du bruger epoxy, så skal du først pensle et lag på de overflader, hvor du skal lægge glas - og når det er suget lidt ned i træet, så lægger du noget mere på.
Ellers kan der komme lidt lufthuller, fordi træet måske kan suge lidt til sig. Ikke en ulykke - men bedst uden lufthuller. Ligeså m. polyester. træet skal lige mættes først.
Under alle omstændigheder så er det smart at lave en prøve-limning først. Tag noget (affalds-) træ af samme slags og sæt i vinkel - og lav en "glasning" som du havde tænkt dig - så kan du lige afprøve det. Så bliver det du laver i selve båden en del pænere og du sparer en masse mislykket arbejde / slibe om osv.

bare spørg mere.

To ulykker kommer sjældent alene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også