Køleskab er begyndt at larme

Hejsa

 

Har et Bosch KSV36VW40 der på det sidste er begyndt at larme så ville høre om der er andre der oplever dette og om det er noget jeg skal tilkalde tekniker for eller om jeg bare må leve med det? Bosch vil jo ha penge bare man ringer til dem.... Lyden kører i nogle minutter 1 - 2 gange i timen.

 

Har smidt en film på youtube med lyden og håber der er en smart fætter derude der kan identificere problemet

https://youtu.be/EVJbqogNvG4

 

Mvh

Søren

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke hørt lyden, men det er ofte nogle rør bagpå der går i selvsving. Man kan tage skabet ud og bøje rørene lidt med et par fingre.
Det kan også være gummifødder under kompressor der er slidte.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Ja eller bare det at skabet står på et ujævnt underlag så "karossen" bliver en smule skæv af ikke og hvile lige meget på hvert ben. Det kan somme tider give "forkerte sære lyde". Og som Erik nævner, kan rør og gitteret godt vibererer og dermed "Snakke".

Og lyden. Det er svært og høre noget der kan stadfæstes som "en forkert" lyd. Men hvis du  vil dokumenterer noget sådanne på video, bør du have kameraet fast monteret og lade optagelsen starte med lyden kommer og slutte med den forsvinder.

Vandet stammer fra afrimning og burde ende nede i en bøtte hvor det fordamper med tiden. Men det er ikke umuligt det viste sted er "bøtten". Ellers går der en slange til bøtten der nok trænger en rengøring. 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Hejsa og tak for svarne

Har prøvet at sætte skabet flere steder med samme resultat, det står i perfekt vatter så heller ikke der er der et problem. Har haft en DB måler på, når lyden ikke er der er skabet på 35DB men så snart lyden starter op kommer den på en snit DB på 48 og en max DB på 55. Skabet er 8 mdr gammelt og har ikke altid haft den lyd.

At bøje rør eller lignende holder jeg mig fra

Boschs egen rådgivning vil intet sige, de siger blot "Bestil en tekniker". Problemet med det er at de som udgang vil ha 600kr så hvis lyden går under "acceptable lyde" (det køler jo) er det ret mange penge at smide ud.

Må se om jeg ka finde noget mere info på google om lignende lyde.

For nu tak igen for svarne

Mvh
Søren

Øhhhhh, akseptabelt lydnivo er max 39 DB jævnfør datablad. Alt ud over det er en defekt. Jeg ville ikke betænke mig med og tilkalde samt eventuelt tage kampen op på et nyt dyrt køleskab der pludselig begynder og sige betydeligt mere end det gjorde fra udpakning.

http://www.bosch-home.dk/produkter/...6VW40.html

Pøj pøj med det. 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Okay, takker for svaret Nitter, bestiller en tekniker med det samme! Fandt osse ud af via google at det højst sandsynligt er en defekt kompressor. Den køler men larmer når den kører.
Annonce
Skrevet af smp76 på 15-06-2015 16:53
Okay, takker for svaret Nitter, bestiller en tekniker med det samme! Fandt osse ud af via google at det højst sandsynligt er en defekt kompressor. Den køler men larmer når den kører.

Det lyder skidt/godt.   Lad os endelig høre enden på historien. 

Pøj pøj. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Så har Bosch været her, de kommer igen i næste uge og skifter kompressoren da det er den der tikker så det røg på garantien så skal ikke være bekymret for det!
Skrevet af smp76 på 17-06-2015 13:45
Så har Bosch været her, de kommer igen i næste uge og skifter kompressoren da det er den der tikker så det røg på garantien så skal ikke være bekymret for det!

Ja, så er det da godt den gik i udu nu, og ikke dagen efter garentien udløb som vanligt er. 

 

 


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis